آیا کارگزاران کار از بازار کار جذب می شوند؟

آیا کارگزاران کار از بازار کار جذب می شوند؟

روز جدید : روز گذشته نمایندگان پس از ماه ها تعلل با کلیات طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت موافقت کردند.

در جلسه علنی روز یکشنبه 5 تیرماه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی از طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت که درخواست اولویت آنها در اجرای تبصره (1) ماده (1) این قانون ارائه شد. (100) آئین نامه داخلی مجلس در اولین جلسه تیرماه به تصویب رسید و با 194 رأی موافق، 19 رأی موافق و 6 رأی ممتنع مورد بررسی قرار گرفت. همچنین به پیشنهاد رئیس مجلس 7 نماینده با بررسی دوطرفه این طرح موافقت کردند و طرح فوق برای بررسی دقیق تر به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد.

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در ابتدای کمیسیون اجتماعی خود گفت: امروز بیش از 27 نوع قرارداد بین کارمندان دولت وجود دارد و در یک سازمان افراد با مشاغل مشخص حقوق متفاوتی دریافت می کنند که این موضوع باعث ایجاد انگیزه در کارکنان می شود. . گزارش. کاهش می دهد.

سخنگوی رزن گفت: با توجه به تنوع قراردادها، آمار دقیقی از کارکنان دولت وجود ندارد و این یک مطالبه جدی عمومی برای ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت است.

اسماعیلی: ارزیابی ما این است که این طرح برای دولت بار مالی نداشته باشد. البته جزییات پروژه دیده شده و بار مالی پروژه محاسبه شده است و تلاش می کنیم دولت را در این زمینه قانع کنیم.

امیدواریم بتوانیم دولت را متقاعد کنیم

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص گفت: هفته گذشته اولویت طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت به تصویب رسید و امروز هم کلیات رای دادند که این دو مورد اصلی بود. در این راستا گام بردارد.”

نماینده شهرستان گرمی در مجلس با بیان اینکه اولویت این طرح 170 امضا و مجموع رای آن 196 است، ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر حدود 158 پیشنهاد خارج از مجلس برای این طرح به دست ما رسیده است. این یکی از درخواست های جدی کارکنان بود، بنابراین بنا به توصیه دفتر مجلس در دو شورا (یکی در خصوص ویژگی های کلی طرح و دیگری در مورد جزئیات طرح) مناظره برگزار کردیم.

اسماعیلی گفت: «هیات رئیسه مجلس پیشنهاد دادند که این طرح قبل از ورود به صحن در کمیسیون ها مطرح شود و به صحن مهلت داده نشود و سپس برای تصمیمات کلی در صحن مطرح شود». ما روز سه شنبه جلسه کمیسیون اجتماعی داریم، به دبیر کمیسیون گفتیم باید تغییرات انجام شود تا سه شنبه درباره جزئیات طرح صحبت کنیم و بلافاصله آن را تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در این زمینه مطالبات زیادی داشته اند، افزود: کمیسیون اجتماعی حدود 9 ماه است که روی این موضوع کار کرده و کمیسیون ویژه ای برای این کار تشکیل داده است. روز سه شنبه با دعوت از کارشناسان مرکز مطالعات مجلس و دولت و سایر کارشناسانی که در این زمینه فعالیت داشته اند، وارد تبصره ها و مواد طرح می شویم تا جزئیات طرح نهایی شود.

لطفی: امروزه بیش از 27 نوع قرارداد بین کارمندان دولت وجود دارد. در یک سازمان افراد با مشاغل خاص حقوق های متفاوتی دریافت می کنند که باعث کاهش انگیزه کارکنان می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر مازاد بر برخی دستگاه ها از جمله وزارت نفت، وزارت علوم و دانشگاه ها که به دلیل کمبود جمعیت دانشجویی با ازدحام مواجه هستند، توضیح داد: آیا خدماتی وجود دارد. و شرکت های دولتی باید با «قرارداد کار معین» در خدمت باقی بمانند. در تبصره 3 این طرح نیز اشاره کردیم که سازمان استخدامی کشوری موظف است کلیه افراد مشمول تبصره 2 طرح را در یک سامانه متمرکز جمع آوری کرده و مقدمات پرداخت عادلانه این نیروهای زائد را خارج از تبصره 2 فراهم کند. پرداخت عادلانه چه برای نیروهای مازاد مشمول تبصره 3 و چه سایر نیروهای مشمول تبصره 2 باید توسط خود دستگاه همکار انجام شود و این قرارداد و سایر پرداخت ها نباید توسط پیمانکاران انجام شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم دولت را برای پیوستن به این طرح مجاب کنیم، گفت: بیمه رد شده و میزان کسورات بیمه در حقوق این افراد لحاظ شده است. بیمه شده) دارای مستمری و مستمری است. «در عین حال سابقه بیمه این افراد باید طبق قانون در نظر گرفته شود.

وی گفت: ارزیابی ما این است که این طرح برای دولت بار مالی نداشته باشد. این موضوعات به تفصیل در کمیته اجتماعی مطرح خواهد شد و امیدواریم این طرح نهایی به صورت جزئی و فوری به تصویب برسد.

حذف شرکت های پیمانکاری بسیار مهم بود

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تصویب کلیات طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت گفت: استخدام در قالب شرکت حجم و توسعه و تامین نیروی کار ممنوع است.

وی گفت: از این پس افراد از طریق آزمون به صورت متمرکز در کشور جذب می شوند و افرادی که در حال حاضر با شرکت های پیمانکاری قرارداد دارند ساماندهی و با آنها قرارداد مستقیم منعقد می شود. به گفته گودرزی افرادی که در حال حاضر در این شرکت مشغول به کار هستند نباید مورد آزمایش قرار گیرند و استخدام خواهند شد. او گفت: «واسطه ها حذف می شوند، مگر زمانی که خدمات موقت و ویژه ارائه می کنند.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در مورد حذف پیمانکاران نفتی نیز اجرا می شود، گفت: بله، کل قرارداد شرکت های واسطه لغو می شود و قراردادها مستقیم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید