آیا کودتا علیه پوتین ممکن است؟

آیا کودتا علیه پوتین ممکن است؟

روز جدید : گزارش های میدان نبرد نشان می دهد که فرماندهان روسی تاکتیک ها را تغییر داده اند و خط حمله اکنون خشن تر است و توجه کمتری به تلفات غیرنظامیان در بمباران دارند. به گفته منابع، ولادیمیر پوتین خواهان پیروزی نظامی در اسرع وقت است و تصرف کیف به یک اولویت تبدیل شده است.

جنگ علیه اوکراین بیش از 10000 نفر را در یک هفته کشته است که بیشتر از تعداد نیروهایی است که این کشور در هشت سال گذشته در سوریه از دست داده است (علی رغم ادعاهای اوکراین و منابع غربی). نارضایتی از الیگارش ها، افراد مشهور و جامعه مدنی علیه جنگ در اوکراین در مسکو در حال افزایش است. اما آیا نخبگان می توانند به ولادیمیر پوتین خیانت کنند و او را سرنگون کنند؟ یا اینکه هنوز قدرت در دست شاه است و هیچ کس نمی تواند کاری انجام دهد؟

گزارش‌ها از میدان نبرد نشان می‌دهد که فرماندهان روسی تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند و اکنون خط حمله خشن‌تر است و توجه کمتری به تلفات غیرنظامیان دارد. به گفته منابع، ولادیمیر پوتین خواهان پیروزی نظامی در اسرع وقت است و تصرف کیف به یک اولویت تبدیل شده است.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، پوتین بر تمامی اهرم های قدرت کنترل کامل دارد و افکار عمومی قوی ای دارد که به لطف قدرت و نفوذ تبلیغات او از تصمیمات او حمایت می کند. او از قدرت کامل برخوردار است و حتی اگر تعدادی از الیگارش‌های او اکنون ابراز نارضایتی کنند، در حال حاضر چندان تأثیرگذار نیستند.

برخی از سیاستمداران معتقدند که پوتین ممکن است سقوط کند، اما نه اکنون، اما زمان می برد. وضعیت رو به وخامت است، جنگ در اوکراین علیه وجدان و سطح زندگی مردم است و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی شدیدی را در پی خواهد داشت که می تواند منجر به بحران های سیاسی شود.

همچنین موضوع وفاداری دستگاه امنیتی وجود دارد که اکنون پوتین بر آن کنترل کامل دارد. اما اگر گروه نخبگان این تعهد را از دست بدهند و او نتواند روی حمایت آنها حساب کند و در عین حال مخالفان به طور دسته جمعی اعتراض کنند، موقعیت او تهدید خواهد شد. این گروه نخبه اگر او را به اندازه کافی ضعیف ببینند می توانند به او خیانت کنند. اما این به این زودی اتفاق نمی افتد.

دیدگاهتان را بنویسید