فتنه 88 کودتا علیه دموکراسی بود/ نهم روز شکوفایی بصیرت ملت ایران است.


ساعت: 09:55
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920696

سلیمی گفت: کسانی که خواهان دموکراسی و آزادی بودند تلاش کردند اراده خود را تحمیل کنند اما مردم در 18 آذر متوجه شدند که این اتفاقات کودتا علیه ارکان نظام است و به توطئه گران، اربابان و فرمانده کل قوا حمله کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دیلیجان و محلات و عضو کمیسیون ریاست مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی تصریح کرد: اتفاقات بعد از انتخابات سال 1387 کودتایی بود که عده ای علیه دموکراسی سازماندهی کردند و می خواستند رای مردم را نادیده بگیرند.

وی افزود: کسانی که خواهان دموکراسی و آزادی بودند تلاش کردند تا اراده خود را به مردم تحمیل کنند و با ارتش رسانه ای خود فریب را منتشر کردند و عده ای فریب خوردند اما مردم در 18 آذر متوجه شدند که این اتفاقات کودتا علیه ارکان بوده است. این سیستم است و آنها شورشیان، اربابان و فرماندهان کل آنها را با سینه می زنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: مردم به خواسته کودتاچیان پی بردند و به سرعت صفوف خود را شکافتند، اما در این فضای تاریک بازیگرانی از جمله منافقین حضور داشتند که حتی برای کشتار مردم در سراسر کشور دست به اقدام زدند و از سوی دیگر سلطنت طلبان و برخی نیز دست به اقداماتی زدند. سفارتخانه های خارجی ایران متأسفانه عده ای از طیف های مختلف فریب خوردند و آتش شورش را برافروختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مردم توطئه های 18 آذر را خنثی کردند و در شرایط حساس نشان دادند که در کار نظام هستند، افزود: امروز هم می بینیم که مردم ایران در تشییع جنازه سنگسار می شوند. میلیون‌ها شهید در روز سه‌شنبه، علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها و فشارهای غلط.» ایستادند و فریاد زدند که راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

وی اذعان داشت: مردم مردم هستند و کسانی که فکر می کنند می توانند این افراد را فریب دهند کاملا در اشتباه هستند اما از سوی دیگر مسئولان باید به خواسته مردم توجه کنند چرا که امروز زمانی است که جنبه اقتصادی جنگ ترکیبی پر رنگ شده است. بنابراین باید با همدلی در این فضا حرکت کنیم.

نماینده دیلیجان و مهلات خاطرنشان کرد: روز نهم، روز بصیرت ملت ایران و روز قیام یک ملت علیه دیکتاتوری مدرن بود، آنها از آرمان های خود دست بر نمی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید