آیت… جوادی آملی: تا وحدت نباشد کشور امنیت نخواهد دید

آیت… جوادی آملی: تا وحدت نباشد کشور امنیت نخواهد دید

هفته فرهنگی روز گذشته با حضور جمعی از شخصیت های کشوری، هنرمندان و دستگاه های فرهنگی و هنری شهرستان خمین در آستان آفتاب برگزار شد. آیات … در نجف آبادی خانم دکتر طباطبایی، حجت الاسلام والمسلمین کمساری استاندار استان مرکزی و مسئولین شهرستان خمین از مهمانان این مراسم بودند. آیت العظمی جوادی آملی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: بحث هایی که در سال های گذشته درباره حضرت زهرا مطرح شده مربوط به خطبه فدقیه و برخی از سخنان ایشان است. اما این بار به مبخله می پردازیم. چیزی جز ادب، انسانیت، عشق و محبت بر این ماجرا حاکم نیست. وی با تاکید بر وحدت و اتحاد در جامعه گفت: اگر وحدت نباشد کشور امنیت نخواهد دید در این واقعه حضور حضرت زهرا و حسنین فقط آمین گفتن نیست بلکه این دعا را به اشتراک می گذارند و چون می کنند. بدون اذن خدا هیچی به خدا می گویند ما را توفیق بده، اگر گمراه شده اند و آنجا باید لعنت خدا جاری شود، آن نفرین به دست ما می شود. آیت العظمی جوادی آملی گفت: خداوند ما را برکت دهد و مخالفان وحدت، صلح و امنیت را لعنت کند. در ادامه این مراسم امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بیت مطهر امام را زینت بخشیده اید و خداوند شما را برکت دهد. جا دارد از مهمانانی که از استان مرکزی، قم و تهران تشریف آوردند و بخصوص خواهر بزرگوار همسر حاج احمد آقا که به دیدار ما آمدند و ما را به این مراسم دعوت کردند تشکر کنم. من سالی چند بار از جمله 12 بهمن به بیت شریف امام در خمین می آیم. آیات … قربانعلی در نجف آبادی گفت: سابقه 200 سال اخیر این خاندان بزرگوار که شاخه ای از خاندان شریف فاطمیه هستند مایه مباهات است و ملت بزرگ اسلام و جبهه مقاومت دریافت کرده اند. افتخارات در شصت سال گذشته از 41 تا امروز همه این برکات به برکت امام است. شخصیت، عظمت، آثار، شاگردان، فقه، تاجود، عرفان و فقه امام بسیار عمیق است و در واقع اگر امام و سایر بزرگان معنوی صد ساله اخیر، مانند شیخ عبدالکریم خیری، امام و علامه طباطبایی و… خاندان صدر این آموزه ها را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت، برکات این بزرگان خاص است. وی با اشاره به اتفاقات اخیر و معترضان گفت: «به دنبال چه هستید؟ شما ابتذال غرب را به رخ می کشید و دردسر درست می کنید. این امت معارف الهی صلوات کمال و رجبیه و شعبانیه را در دانشگاه علوی و فاطمیه آموخته اند و حقیقتی فراتر از این برنامه های نسخ و باطل و انحراف است.» خالق انسان و انسانیت گسترش یافت امام به ما زندگی خوب را آموخت و ما باید قدر این را بدانیم، مجلس، دولت و قوه قضائیه نباید غافل شوند و از این گنجینه پاسداری کنند، امام این گنج را گشود و از این گنج شهیدان سلیمانی بیرون آمدند، امام این گونه آموزش دادند و راه را به ما آموختند. عزت و شرف و زندگی طیبه را از امام آموختیم، در نجف آبادی با بیان اینکه امام با انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه خود این راه را ترسیم کرده است و این راه با پرتو نور ادامه دارد. مقام معظم رهبری افزودند: در حوادث اخیر متأسفم که نعمت را ناسزا می گویم و امیدوارم کسانی که لغزش و خطا کردند به دامان ملت بازگردند. همه. تبلیغات امروز منفی است و به مقدسات توهین می شود، در حالی که باید بدانیم ارزش های اسلامی در دنیای امروز در امام خلاصه می شود و باید راه امام را دنبال کنیم.

با نسل امروز نمی توان از جایگاه بالا صحبت کرد

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: می دانید که ما از دو منظر به گذشته و شخصیت های تاریخی می پردازیم. گاهی برای استفاده از نظرات، افکار و تصمیمات آنها به گذشته روی می آوریم و حکمت نهفته در زندگی عملی آنها را می یابیم. اگر مرجع ما از فایل اول باشد تحقیقی است اما در فایل دوم مرجع متفاوت است. وی ادامه داد: از دیدگاه دوم، مردی که از او صحبت می کنیم صرفاً تاریخی نیست، بلکه خالق تاریخ و حال است و نظرات او مانند دارو و درمان و راه حل ما است. حجت الاسلام کمساری تصریح کرد: ما فکر می کنیم رجوع به ما دریافت حکمت است و باید از افکار و تصمیمات او و الگوی حکمرانی و شیوه زندگی او در ابعاد مختلف پیروی کرد و آن را به کار گرفت. جای خاصی نیست کمساری گفت: ما باید به امام به چشم شفای دردهای خود نگاه کنیم، زیرا در سال های 41 و 42 نسخه ای که امام ارائه کردند شفای دردها بود. وی افزود: اگر فکر می کنیم با ابراز علاقه و احساسات عاطفی می توانیم اندیشه امام را به نسل آینده منتقل کنیم، اشتباه می کنیم، همانطور که نسل گذشته این دارو را در امام دیدند، نسل جدید هم اگر ببینند دنبال خواهند شد. این. فقط عشق به امام نمی تواند او را زنده نگه دارد. وی تاکید کرد: با نسل امروز نمی توان از جایگاه بلند صحبت کرد، بلکه باید غزلیات گفت و از زبان و زبانی قابل فهم و مورد قبول جوانان استفاده کرد.

امام برای نماز اول وقت اهمیت زیادی قائل است

دکتر فاطمه طباطبایی در تشریح زندگی امام گفت که امام به نماز اول وقت اهمیت زیادی می دادند و فرمودند برنامه های خود را طوری تنظیم کنید که به نماز اول وقت برسید. همسر سیداحمد خمینی و عروس امام با بیان خاطره ای از مرحوم سیداحمد آقا یادگار امام گفت: زمانی که امام عزیز از دنیا رفتند، بسیاری از دوستان و شیفتگان امام به دیدار امام آمدند. اقامت کرد و هر یک از ما نیز خدمت کردیم . یکی از افراد مرحوم حاج عیسی جعفری و زنده یاد سید احمد، آقای خمینی حاج احمد بود که می گفت من و حاج عیسی با هم صحبت کردیم اما حاج عیسی تمام دنیا شد. وی در ادامه به سیره امام خمینی (ره) در اهمیت دادن به نماز اشاره کرد و گفت: امام بر نماز تاکید و توجه داشتند و دو کتاب در مورد نماز نوشتند که اهمیت آن را نشان می دهد. در کتاب مصباح الهدایه و شرح مناجات صبح که قبل از آگاهی از حضور استادشان آقای شاه آبادی نوشته و نشان می دهد که امام از قبل با عرفان آشنا بوده است، در مصباح الهدایه که از مقام انسان کامل سخن می گویند، می گویند موهبت معراج نبی نماز است و انسان با دعا از حیوانی به انسان دیگر می رود و شکل انسانی به خود می گیرد. در واقع آنچه ما را از حیوانات در ملکوت جدا می کند دعا است. تنها عبادتی که تحت هیچ شرایطی از دست انسان نمی افتد، نماز است.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید