آینده منطقه را مقاومت ملت ها رقم می زند نه میز مذاکره


زمان: 5:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837330

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایستادگی مردم سوریه در برابر تروریسم و ​​تکفیر ستودنی است، گفت: آنچه آینده منطقه و فلسطین را رقم می زند، میز مذاکره نیست، بلکه مقاومت ملت ها نظم نوین منطقه را رقم می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه در دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: آنچه امروز در غرب آسیا شاهد آن هستیم اعدام رهبر معظم انقلاب است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت سوریه و ایران از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از مبارزه جهان اسلام با تروریسم گفت: شما نیز مانند پدرتان از چهره های جبهه مقاومت هستید.

رئیسی با یادآوری تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه طی دهه گذشته گفت: مجاهدان مقاومت ثابت کرده اند که نیروی قابل اعتمادی برای ثبات و امنیت در منطقه از جمله سوریه هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم احترام همه کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، گفت: زمانی که برخی از رهبران عرب و غیر عرب منطقه برای سقوط دولت سوریه شرط بندی می کردند، ایران در کنار مردم و دولت سوریه ایستاد.

رئیسی خاطرنشان کرد: مبارزه ارتش سوریه و نیروهای میهن دوست و رزمندگان مقاومت اسلامی در منطقه به ویژه حزب الله قهرمان نقش اساسی در خشکاندن ریشه قدرت نظامی داعش و سایر گروه های تروریستی که امنیت کل منطقه را تهدید می کنند، ایفا کرده است. .

وی با گلایه از اینکه بخش‌های مهمی از خاک سوریه همچنان در اشغال نیروهای خارجی است، افزود: تمام سوریه باید از لوث اشغالگران خارجی آزاد شود. این اشغال نباید تمام شود و نیروهای اشغالگر و مزدوران آنها باید اخراج شوند.

رئیس جمهور با اشاره به تجاوزات اسرائیل تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه باید با تقویت و تنوع بخشیدن به معادلات بازدارندگی برطرف شود.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت همکاری ها و هماهنگی های دو کشور تاکید کرد: اراده و تمایل جدی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری ها و روابط با دمشق به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری، وجود دارد. و این موضوع یکی از اولویت های جدی دولت است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز بر نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد و خاطرنشان کرد که کشورش آماده هماهنگی و همکاری بیشتر با ایران در زمینه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی است. . مقاومت و مقابله با تجاوزات غرب و تکفیر ایران تنها کشوری بود که از همان ابتدا در کنار ما ایستاد.

بشار اسد روابط سوریه و ایران را استراتژیک توصیف کرد و گفت: تحولات منطقه پس از یک دهه جنگ علیه محور مقاومت نشان داد که ایستادگی موثر و مثمر ثمر است.

وی افزود: ما نشان دادیم که با همکاری نزدیک کشورهای منطقه می‌توانیم آمریکا و سلطه‌طلبان مدعی ابرقدرت را شکست دهیم و امروز شاهد فروپاشی نقش آمریکا در منطقه هستیم. گفت. ما مخلوق آمریکا در غرب آسیا هستیم.

بشار اسد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تجربه نشان داده است که هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه در موضوعات مختلف از جمله مسئله فلسطین بسیار موثر است و موفقیت مقاومت فلسطین نشان داده است که برخی سازش اعراب نتیجه معکوس دارد.»

رئیس جمهور سوریه با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه در جنگ با تروریسم گفت: ملت و دولت سوریه قدردان ملت ایران هستند و به ایران متعهد و مدیون هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید