آیین ها و آئین های عزاداری محرم/مأموریت هیئت ها در اهدای هدیه به نیازمندان


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888427

خطیب تبریزی گفت: باید باور کنیم که امام زمان (عج) در مجلس عزاداری امام حسین (ع) حضور داشتند و در جایی که ایشان حضور داشتند باید ادب را رعایت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، حجت الاسلام غلامحسین درمبر درباره آداب مجالس ختم امام حسین (علیه السلام) گفت: روایات و احادیث به ما می گویند که در مجالس ختم امام حسین (ع) امام زمان (عج) ) مادرش حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) حضور دارند. اگر این را بفهمیم، می‌فهمیم که چگونه در هیئت بنشینیم، امام حسین (ع) را چگونه صدا کنیم و آداب مجلس امام حسین (ع) را چگونه رعایت کنیم؟

وی با اشاره به آداب عزاداری امام حسین(ع) افزود: باید باور کنیم که امام زمان(عج) در مجلس عزاداری امام حسین(ع) حضور داشتند و در جایی که ایشان حضور داشتند باید به این برچسب چسبید.

این خطیب تبریزی به آفات عزاداری نیز اشاره و بیان کرد: اگر آداب مجلس امام حسین را رعایت نکنیم به آفت تبدیل می شود. اگر به آداب و رسوم محلی که در آن هستیم عمل نکنیم، قطعاً منجر به انحراف می شود. اما با وجود هزینه ها و هجمه های دشمنان علیه نهضت عاشورا، مردم و عاشقان اهل بیت(ع) همچنان در روز عاشورا به عزاداری حضرت زینب کبری(س) می پردازند.

وی همچنین درباره فرهنگ انفاق و نذری در ماه محرم گفت: رسالت مجالس امام حسین (ع) در جامعه ما دستگیری آن دسته از همشهریان و همشهریان عزیزی است که نیازمند رزق و روزی هستند. این مأموریت هیئت در دوران کرونا به وضوح مشهود بود.

خوجت الاسلام درمبر ادامه داد: بهتر است نذورات خود را به برخی از مراکز کار مانند خانه سالمندان، مراکز نگهداری از ایتام، مراکز نگهداری از معلولان و… اهدا کنیم. مردم و کمک به آنها قطعاً دلیل رضایت اهل بیت (ع) است.

وی در پایان سخنان خود گفت: آداب نذر جستجو و یافتن افرادی است که واقعاً نیازمند هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید