ائتلاف آموزش سواد رسانه ای در سرپلذهاب آغاز به کار کرد


ساعت: 12:13
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880756

با حضور امام جمعه سرپلذهاب و مسئول مرکز فضای مجازی حضرت نبی اکرم (ص) و دیگر مسئولین ائتلاف آموزش سواد رسانه ای سرپلذهاب آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز گذشته در دیدار با رئیس مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز حوزه فضای مجازی بسیار مشکل ساز شده است. بزرگترین تهدیدهایی که دشمن علیه نظام در آن قرار دارد، این فضاست، باید دید مسئولان در سطح ملی چقدر برای آن برنامه ریزی کرده اند.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اگر کشوری نتواند تهدیدات را در این فضا کنترل کند در 10 سال آینده در بسیاری از موارد عقب می ماند.

وی گفت: امروز همه دنیا با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها سعی در انزوای جمهوری اسلامی دارند.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: دشمن شبانه روز در فضای مجازی به کشور حمله می کند و متاسفانه برخی تصور می کنند آنچه در فضای مجازی مخابره می شود حقیقت است.


07ba1729 09d9 4d52 a5ae 1f50c1a30de7 خبر خاکستری

وی گفت: مقام معظم رهبری دستور دادند جهاد توضیح دهد. آیا تبیین جهاد با خطبه های نماز جمعه جایز است؟» امروز مهم ترین عرصه برای تبیین جهاد در فضای مجازی است، زیرا ارتباطات زیاد است. همانطور که در اوایل انقلاب امام دستور دادند نهضت سوادآموزی شروع شود، الان هم به نهضت سوادآموزی نیاز داریم.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اگر سپاه بر اساس ماموریت اصلی خود که حفظ انقلاب است، شروع به کار نکند، وضعیت بسیار اسفناک خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز برخی از جوانان ما درگیر فضای مجازی هستند و از فضای واقعی فاصله گرفته اند، بنابراین برای ارتقای سواد رسانه ای باید اتاق فکر ایجاد کنیم چرا که هم باور مردم و هم نگاه سیاسی آنها تحت تاثیر فضای مجازی است. فضا .گرفته است.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: بهترین ظرفیتی که امروز داریم در سطح مدرسه است تا در یکی از درس ها سواد رسانه ای و فضای مجازی را تبیین کنیم و خطرات این فضا را به خانواده ها گوشزد کنیم.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی در اختیار جوانان قرار گرفته و این دو گروه نیز در اختیار آموزش و پرورش هستند. اگر بتوانیم مشکل آموزش و پرورش را حل کنیم و معلمان ما احساس مسئولیت کنند، بدون شک تعداد زیادی از مشکلات را حل کرده ایم.»

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: حوزه جهاد تبیینی امروز در فضای مجازی مدنظر مقام معظم رهبری است و اگر از این فضا استفاده نکنیم نمی توانیم به جهاد تبیینی به معنای واقعی کلمه توجه کنیم. .

وی گفت: روی این موضوع کار می کنم و در سرپل ذهاب کارگروه رسانه ای تشکیل داده ایم اما نیازمند تجهیزات و برگزاری دوره های مختلف هستیم.


امروزه شاهد تاثیر رسانه ها در زندگی مردم هستیم

سعید کریمی در دیدار با امام جمعه سرپل ذهاب با تاکید بر اینکه سواد رسانه ای در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امروزه شاهد تاثیرگذاری رسانه در زندگی مردم هستیم لذا استفاده از آن بر همگان واجب است. آماده شدن


b90d8aa5 0d4e 42d0 8c3e c51d24ad6626 خبر خاکستری

رئیس مرکز فضای مجازی حضرت نبی اکرم (ص) افزود: بر اساس رصدها و رصدهای انجام شده متاسفانه ضعف های زیادی در زمینه سواد رسانه ای در جامعه وجود دارد و این نیز آسیب های زیادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت های موجود برای ارتقای سواد رسانه ای در جامعه استفاده کنیم، تاکید کرد: مدارس، دانشگاه ها و سمینارها فرصت های ویژه ای دارند که باید از آنها برای ارتقای سواد رسانه ای در جامعه استفاده کرد.

کریمی با اشاره به عدم آموزش مهارت های تفکر در آموزش و پرورش افزود: نیاز به تفکر جدی در این زمینه وجود دارد.

من گزارش میدم مرصاددر حاشیه این نشست، ائتلاف آموزش سواد رسانه ای در سرپلذهاب رسما راه اندازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید