ابزار جاسوسی ریاض از تروریست ها در ایران به دست نیروهای امنیتی افتاد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر موسوی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و امور بین الملل در خصوص ناآرامی های اخیر در جمهوری اسلامی ایران و نقش عربستان، آمریکا و کشورهای غربی در آن اظهار نظر کرد.

موسوی به شبکه خبری المیادین گفت: طرح اغتشاش در ایران از مدت ها پیش طراحی شده بود و کشته شدن مهسا امینی تنها بهانه ای برای اجرای آن بود.

وی با بیان اینکه دستگاه های امنیتی ایران از این طرح اطلاع داشتند و در ابتدا اجازه ظهور باندهای مخفی را دادند، تصریح کرد: اظهارات مسعود بارزانی در ابتدای قیام ها در ایران در حمایت از این طرح بود.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه اربیل مرکز سرویس های اطلاعاتی برای اجرای نقشه ها علیه ایران بود، ادامه داد: مسئولان اربیل خواستار تشکیل کردستان بزرگ هستند. به همین دلیل با حمایت موساد قصد دارند کردها را از ایران و سوریه نابود کنند. [در این طرح] من شرکت می کنم

موسوی با تاکید بر اینکه حوادث شیراز انتقام داعش و حامیانش از ایران بود، افزود: هدف از حمله به ایران تضعیف موضع مذاکره کنندگان ایرانی بود اما این اتفاق نیفتاد. منطق ایران در مذاکرات درست و مبتنی بر قطعنامه های شورای امنیت است.

وی در ادامه گفت: در صورت عدم توافق بر سر برنامه هسته ای، تهران این برنامه را تا مرحله ای پیش می برد که غرب تصور آن را ندارد. ایران پیامی به سایر کشورها در مورد تدابیری که در نظر دارند ارسال کرده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی درباره مذاکرات تهران و ریاض نیز گفت: ایران به تماس های دیپلماتیک خود ادامه می دهد. ریاض نیز از تعلیق مذاکرات با تهران پشیمان خواهد شد. پیش نویس توافق ایران و عربستان در بغداد آماده است اما عربستان نمی تواند در این مورد تصمیم گیری کند.

موسوی با اشاره به اینکه کانال‌های ارتباطی ایران و عربستان همچنان از طریق واسطه‌ها باز است، خاطرنشان کرد: ریاض از شورش‌ها در ایران حمایت می‌کرد و پول و تجهیزات جاسوسی در اختیار گروه‌های تروریستی در ایران قرار می‌داد، اما برای تامین امنیت به دست نیروهای ایرانی افتاده بود. .

وی در پایان سخنان خود با اشاره به طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جداسازی استان سیستان و بلوچستان از ایران، هدف از این طرح محروم کردن ایران از بندر چابهار است که ایران را به هند و پاکستان متصل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید