ابطحی: بیانیه «جامعه مدرسین» جشن شادی اعدام بود/ اگر چاره ای اندیشیده نشود، بقیه سرمایه روحانیت و دین از بین می رود.

ابطحی: بیانیه «جامعه مدرسین» جشن شادی اعدام بود/ اگر چاره ای اندیشیده نشود، بقیه سرمایه روحانیت و دین از بین می رود.

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز گفت: موضعی که جامعه مدرسین گرفتند موضع تاسف باری بود که انگار می خواستند مراسم اعدام را جشن بگیرند.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اعدام ها گفت: بسیاری از مذاهب معتقدند رحمت خدا باید مطرح شود و حتی اگر حکم شرعی به اعدام صادر شود. نباید برای اعدام آنها کف بزنند زیرا خوشحال هستند. برای اعدام، غیر اخلاقی و غیر مذهبی است.

وی با بیان اینکه مبانی نظری اعدام ها مورد تردید جدی قرار گرفت، گفت: موضعی که جامعه مدرسین اتخاذ می کنند موضع تاسف باری است که انگار می خواهند جشن اعدام را برگزار کنند و این برای جامعه روحانیت بسیار زیان آور است و اگر کسی در جامعه بگوید. اینکه چرا یک نفر از دیدگاه روحانیت پذیرفته نشده است، باید پاسخ را در این نوع رفتارها بیابد.

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز می گوید: به نظر من این جریان جریانی است که می خواهد خود را یک جریان مستقل و وابسته به دولت نشان دهد و می خواهد به جای همه روحانیت حرف بزند و بهای آن را بگیرد. بیانیه جامعه مدرسین نهاد روحانیت رسمی و دولتی را زیر سوال برد. این حجم از اختلاس و دروغ و دزدی را در جامعه می بینیم اما در مقایسه با حجاب نمی توان چنین عکس العملی را دید و به نظر من اگر چاره ای اندیشیده نشود بقیه سرمایه های روحانیت و دین هم می شود. ناپدید می شوند.

ابطحی بیان کرد: مفهوم این نوع اظهارات فشار به قوه قضائیه است و اگر قوه قضاییه این فشار را بپذیرد به معنای عدم استقلال آن است و اگر نپذیرد می توانند استدلال های افراطی تری را مطرح کنند. وقتی حکم خوبی صادر شود، دستگاه قضایی تحت فشار قرار نمی گیرد، اما در عمل این اتفاق نیفتاده است. البته به نظر من این رویه ادامه خواهد داشت زیرا حکومت اساساً روشی جز رفتار خشونت آمیز نمی شناسد و در نتیجه فاصله بین مردم و دولت هر روز بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید