ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896862

رهبر انقلاب اسلامی سیاست کلی برنامه هفتم را که با اولویت اصلی «پیشرفت اقتصادی توام با عدالت» تعیین شده است، ابلاغ کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توام با عدالت تعیین شد، به سران سه قوه ارائه کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را اعلام کردند.

رهبر انقلاب اسلامی از فعالیت فشرده اعضا و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال مراجع سه گانه و سایر ارکان نظام به نام تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر این اساس تشکر کردند. سیاست گذاری ها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام و نظارت فعال بر حسن اجرای سیاست ها مورد تاکید قرار داد.

سیاست های کلی برنامه هفتم در 7 سرفصل «اقتصادی»، «مسائل زیرساختی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در بند ۲۶ تصویب شده است.

متن نامه رهبر انقلاب اسلامی و سیاست های ابلاغی برنامه پنج ساله هفتم به شرح زیر است:



به نام خدا

سیاست های کلی برنامه هفتم که با اولویت «پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت» تعیین شده است، اعلام شد:

از اعضاء محترم بویژه ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرخانه آن که با فعالیت فشرده و تلاش فراوان پیش نویس سیاستهای کلی برنامه هفتم را طی نموده و دیدگاههای خود را در این خصوص تقدیم اینجانب نموده اند. قدردانی و تشکر می کنم.

مشارکت فعال و مؤثر دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر ارکان نظام نیز شایسته است.

تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر اساس این سیاست ها و اجرای دقیق و مسئولانه آن گامی دیگر در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نظارت فعال هیأت عالی نظارت بر مجلس خواهد بود. تعیین مصلحت به اجرای سیاست های کلی برنامه کمک خواهد کرد.

مصلحت آن است که برخی از راه های اجرای سیاست ها و الزامات مالی و شاخص های کمی که در پیشنهادات مجمع وجود دارد و در مجموعه سیاست های ابلاغی نیست، در حد ظرفیت و توانمندی ها مورد توجه و اجرا قرار گیرد. دولت در تهیه پیش نویس قانون

سید علی خامنه ای
20 سپتامبر

دیدگاهتان را بنویسید