اتاق های تاریک را روشن کنید

ساعت: 07:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803411

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا صدها نور و نورافکن در پارک ها حتی در شب های سرد زمستان می درخشند؟ بله، درست حدس زدید، زیرا فساد در تاریکی امکان پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسماعیلی، کارشناس سیاسی در مقاله ای می نویسد: آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا صدها چراغ و نورافکن حتی در شب های سرد زمستان در پارک ها می تابد؟ بله، درست حدس زدید، زیرا فساد در تاریکی امکان پذیر است.

بدون مقدمه به سراغ اصل مطلب می رویم، چون معتقدیم کار فراتر از مقدمه چینی و بافت فلسفی است و زمان زیادی برای جلب اعتماد مردم نداریم.

در سالهای قبل و بعد از انقلاب به تدریج تشکل ها، شرکت ها، مؤسسات و هلدینگ ها در نقاط مختلف کشور به ویژه در بدنه دولتی شکل گرفت که تقریباً هیچ نوری از رسانه ها منعکس نمی شد و بنابراین هیچ یک از اتفاقات رخ نداد. آنها کوچکترین اطلاعاتی در داخل ندارند.

برخی از این مراکز و مؤسسات جنبه امنیتی دارند و به همین دلیل موضوع این نوشتار نیستند، چرا که بحث امنیت و منافع ملی یکی از موضوعاتی است که هیچ شکی نباید مخفی بماند، اما بسیاری از این موارد فاقد امنیت هستند. جنبه و فقط برای حفظ منافع افراد و افراد خاص به مکان های تاریکی تبدیل شده اند که مردم کوچه و خیابان حتی نام آن را نشنیده اند.

بسیاری از خودروهای چند میلیارد دلاری که در حال حاضر در شمال تهران تردد می کنند یا آپارتمان های فوق لوکس فرشتک و الهیه محصول و خروجی این اتاق های تاریک هستند که انتظار می رود در دولت آقای رئیسی شناسایی شوند. هر کدام از آنها باید طوری طراحی شوند که نورافکن های رسانه ای و دستگاه های نظارتی بتوانند ابعاد و جزئیات این نقاط کور را در نظر بگیرند.

هر از چند گاهی یکی دو نفر از عوامل و صاحبان این اتاق های تاریک در نتیجه پرونده هایی که باید به فرغانه منتقل شوند، بی پروا می شوند و پای خود را به دادگاه باز می کنند. البته تعدادی از این افراد در حال حاضر در زندان هستند که از قوه قضاییه تقدیر و تشکر می کنیم.

مجازات و حبس این افراد و حتی اعدام برخی از آنها اگرچه باعث خوشحالی موقت مردم می شود، اما صدمات و سوء استفاده های میلیاردی که صورت گرفته قابل برگشت نیست زیرا بخش قابل توجهی از این ثروت حرام تبدیل شده است. اموال در ترکیه بازگشت به خزانه دشوار شد

موضوعی که در این مقاله به آن اشاره شده سیم کشی و روشنایی فضا در این شرکت ها و هلدینگ ها است که از بروز هر نوع مفاسد اقتصادی در این اتاق های تاریک جلوگیری می کند.

در این راستا یکی از فوریت‌های دولت جدید تغییر روسای و هیئت‌مدیره این مؤسسات و شرکت‌ها برای ایجاد دریچه‌ای برای ورود افراد جدید و شکستن محارم است، اما متأسفانه هر وزیر یا مسئولی را می‌بینیم که خواهان ترکیب این هیأت ها باعث می شود که تیم های رسانه ای و مزدوران آن چنان غوغایی به پا کنند که معمولاً وزیر به خصوص اگر جوان و نجیب باشد مجبور به استعفا می شود.

نکته قابل توجه این است که همه ما و حتی صاحبان این اتاق های تاریک فراموش کرده اند که صبر ملت با این حجم از بی عدالتی و فاصله طبقاتی که محصول این اتاق های تاریک است رو به پایان است و این سنت بدون تغییر باقی مانده است. بنا به دستور بنیانگذار انقلاب اگر این راه ادامه پیدا کند، همان ملتی که روزی انقلاب می کند و نظام شاهنشاهی را سرنگون می کند، ممکن است روزی صبرش تمام شود.

گفتنی است این گونه صحبت ها معمولا منتسب به جریان منصفی است که متأسفانه به دلیل سطحی و سطحی بودن جریان معتبری نیست، اما حقیقت باید به گوش همگان برسد و قبل از برچسب زدن به این و آن توجه کنیم، زیرا مبارزه با فساد مربوط به حفظ نظام است، بنابراین اجباری است

فراموش نکنیم که یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهور بحث مبارزه با فساد است و شفاف سازی وضعیت این شرکت ها اولین گام در مبارزه با فساد است.

نکته اصلی این است که روشن شدن وضعیت این اتاق های تاریک نیازمند عزم ملی، دخالت همه دستگاه های نظارتی، قوه قضائیه و اندکی جسارت رسانه ای است که امیدواریم با رهبری جدید رسانه ملی محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید