اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را در ارتباط با جنگ اوکراین تشدید کرد


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900974

رئیس شورای اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحریم ها علیه روسیه را در رابطه با جنگ این کشور علیه اوکراین تقویت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در شرایطی که کشورهای غربی همچنان به حمایت از اوکراین و افزایش فشارهای خود علیه روسیه ادامه می دهند، رئیس شورای اروپا در این خصوص اظهارات جدیدی را ارائه کرد.

منابع رسانه ای از بروکسل، مقر اتحادیه اروپا گزارش دادند، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا اعلام کرد که اوکراین و روسیه در نشست غیررسمی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پراگ، پایتخت، مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. جمهوری چک

به گزارش خبرگزاری تاس، میشل اعلام کرد که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست 6 و 7 اکتبر (14 و 15 اکتبر) درباره تقویت حمایت نظامی و اقتصادی از اوکراین گفتگو خواهند کرد.

رئیس شورای اروپا با ارسال نامه ای به رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: در نشست خود درباره چگونگی ادامه حمایت قوی اقتصادی، نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین تا زمانی که لازم باشد بحث خواهیم کرد.

به گفته این سیاستمدار بلژیکی که سابقه نخست وزیری آن کشور را دارد، اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را در رابطه با جنگ این کشور علیه اوکراین افزایش خواهد داد.

وی در نامه خود به رهبران اروپایی نوشت: ما به تقویت اقدامات محدودکننده خود برای افزایش بیشتر فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ خود ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای اروپا با اشاره به خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم روسیه در دریای بالتیک از رایزنی با رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حفاظت از «زیرساخت های حیاتی» اتحادیه اروپا خبر داد.

تاکید چارلز میشل بر تشدید فشار بر روسیه و تقویت حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اوکراین در شرایطی مطرح شد که وی در حاشیه مراسم تشییع ملکه الیزابت در انگلیس با نخست وزیر اوکراین دیدار و بر ادامه حمایت از این کشور تاکید کرد.

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده مسکو را تحت فشار قرار داده و تمام حمایت های اقتصادی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی را از کیف ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید