حمایت تسلیحاتی از اوکراین و تشدید تحریم های روسیه

آخرین و مهم ترین اخبار جنگ اوکراین را امروز می خوانید.


05:10 محموله های سنگین تسلیحات نظامی چک به اوکراین

دو منبع دفاعی چک به رویترز گفتند که جمهوری چک تانک، چندین موشک و خودروهای جنگی پیاده نظام را در محموله‌های نظامی جداگانه به ارزش صدها میلیون دلار به اوکراین تحویل داده است.

گفته می شود جمهوری چک یکی از فعال ترین کشورهای اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین بوده است.

منابع دفاعی به رویترز گفتند که محموله های پنج تانک T-72 و پنج خودروی جنگی پیاده نظام BVP-1 یا BMP-1 به اوکراین تحویل داده شده است، اما این اولین محموله سنگین کمک به اوکراین نیست. وی افزود: چند هفته است که ما تجهیزات زمینی سنگین از جمله تانک، خودروهای جنگی پیاده نظام، هویتزر و تعدادی موشک انداز را به اوکراین ارائه می کنیم.


00:35 انگلیس هفته به هفته تحریم ها علیه روسیه را تشدید می کند

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، با حمایت بریتانیا و دیگر شرکای غربی وعده داد که «اوکراین هرگز دیگر مورد حمله قرار نخواهد گرفت».

او همچنین مدعی است که کشف اجساد غیرنظامی در شهرهای اوکراین، شهرت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را برای همیشه لکه دار کرده است.

این سخنان و وعده های نخست وزیر انگلیس به اوکراین در سفر به کیف و گفتگو با «ولادیمیر زلنسکی» مطرح شد.

جانسون گفت: ما به همراه شرکای خود فشار اقتصادی بر روسیه را افزایش خواهیم داد و هفته به هفته به تشدید تحریم ها ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: نه تنها مسدود کردن دارایی های بانک ها و تحریم الیگارشی ها در دستور کار است، بلکه اجتناب از استفاده از هیدروکربن های روسیه نیز در دستور کار قرار دارد.

زلنسکی در این دیدار گفت: «صادق‌ترین دوست اوکراین، رهبر بریتانیا است. زمان وحشتناکی برای کشور ما وجود دارد و سایر دموکراسی‌های غربی باید از بریتانیا الگوبرداری کنند.»

به گفته زلنسکی، زمان تحریم کامل منابع انرژی روسیه فرا رسیده است و آنها باید میزان تسلیحات ارائه شده به اوکراین را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید