تحریم تسلیحاتی در کیف منجر به رویارویی نظامی بین مسکو و واشنگتن خواهد شد


زمان: 07:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876647

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، گفت: ارسال تسلیحات گسترده آمریکایی به اوکراین و تقویت تسلیحات این کشور راهی میانبر برای رویارویی نظامی بین مسکو و واشنگتن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونوف در مقاله ای در نیوزویک نوشت: «کوته فکری آمریکا در شرایط کنونی قابل مشاهده است. مقامات محلی تمایل دارند یک شکست استراتژیک را به روسیه تحمیل کنند و با تقویت تسلیحات کیف، خطر تشدید تنش ها را افزایش دهند. این منجر به یک رویارویی نظامی مستقیم بین قدرت های بزرگ هسته ای با پیامدهای غیرقابل پیش بینی می شود.

در همین حال، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی گفت که دولت جو بایدن به ارائه کمک‌های نظامی قابل توجه به اوکراین با سرعت بالا تا زمانی که روسیه جنگ را متوقف کند، ادامه خواهد داد.

وی گفت: “ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هیچ نشانه ای از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و مذاکره با حسن نیت نشان نداده است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ما متعهد به کمک به نیروهای اوکراینی برای دفاع از خود خواهیم بود.”

کربی تاکید کرد که درگیری با روسیه می تواند یک روند طولانی باشد، اما در این مرحله به کمک بیشتری از کنگره نیاز نیست.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، پنجشنبه، 24 فوریه، 1400. او همچنین “عملیات ویژه” را علیه اوکراین انجام داد که روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه خود شد و واکنش ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و پیامدهای جدید سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید