مهمترین موضوعات در دستور کار ایران، اوکراین و قرارداد تسلیحاتی ACOS است


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911386

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست نوامبر شورای حاکم آژانس بین المللی انرژی اتمی تا ساعتی دیگر آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست نوامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تا ساعتی دیگر آغاز می شود.

اولیانوف گفت: حساس ترین و مهم ترین موضوعات در دستور کار ایران، اوکراین و توافقنامه تسلیحاتی برجام است.[AUKUS] خوب.

وب سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدای هفته در پیامی اعلام کرد که نشست شورای حاکمیتی آژانس در روز چهارشنبه 25 آبان ماه برگزار می شود.[۲۵ آبان]با شروع ساعت 10:30 به وقت محلی وین و تا 18 نوامبر[ ۲۷ آبان] ادامه دارد.

جلسه هیئت مدیره تعطیل خواهد بود.

این نشست با سخنرانی افتتاحیه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز می شود.

گروسی همچنین قرار است در جلسه افتتاحیه شورای حاکم در ساعت 13:00 روز چهارشنبه به وقت محلی شرکت کند[۲۵ آبان] کنفرانس مطبوعاتی بدهید.

بر اساس اعلام این آژانس، موضوعاتی که در جلسه هیئت مدیره مطرح می شود شامل گزارش کمیته کمک و همکاری های فنی، به روز رسانی لایحه بودجه سال 2023 آژانس، راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت است. سازمان ملل، اجرای پادمان ها در جمهوری دموکراتیک ایران کره، اجرای توافقنامه پادمان NPT در جمهوری عربی سوریه، توافقنامه پادمان NPT با جمهوری اسلامی ایران، ایمنی هسته ای، ایمنی و امنیت هسته ای در اوکراین، انتقال مواد هسته ای به زرادخانه توافقنامه ACOS[AUKUS] این کشور در تمام جنبه های آن مشمول معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید