قرارداد تسلیحاتی آمریکا و قطر به ارزش یک میلیارد دلار


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914672

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با یک قرارداد تسلیحاتی با قطر از جمله سامانه های ضد پهپاد به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با قرارداد تسلیحاتی با قطر از جمله سامانه های ضد پهپاد به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (30 نوامبر) اعلام کرد که 3 شرکت آمریکایی طرف این قرارداد هستند و آژانس همکاری دفاعی و امنیتی وابسته به این وزارتخانه جزئیات این معاهده را پیش از این اعلام کرد. کنگره روز سه شنبه

در عین حال این آژانس با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که این قرارداد شامل خرید سامانه ضد پهپاد FS-Lids و سایر تجهیزات و مهمات نظامی و همچنین دوره های آموزشی است. در این بیانیه آمده است که این قرارداد توانایی قطر را برای مقابله با تهدیدات نظامی افزایش می دهد و تاکید می کند که فروش این تجهیزات تعادل نظامی در منطقه را تغییر نمی دهد.

پیش از این، وال استریت ژورنال تاکید کرده بود که قطر از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تاخیر در پاسخ به درخواست دوحه برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته از واشنگتن ابراز ناامیدی کرده است. یک مقام قطری به وال استریت ژورنال گفت که ما از اینکه هیچ نشانه روشنی مبنی بر به تعویق افتادن درخواست ما وجود ندارد، ناامید هستیم.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، قطر پس از عربستان سعودی دومین خریدار بزرگ تجهیزات نظامی آمریکاست. آمریکا امیدوار است با وجود عقب نشینی نظامی این کشور، به ویژه در بحبوحه حضور چین در منطقه، نفوذ خود را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید