14 قرارداد امضا شده با قطر برای اجرا / سرویس تجارت ایرانیان در قطر ایجاد می شود

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با سران قطری خاطرنشان کرد: در این دیدارها مسائل دوجانبه، تجاری، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و به ویژه سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: 14 موافقتنامه برای اجرا و پیگیری همکارانم در دولت منعقد شده است و امیر قطر نیز به مقامات ارشد قطر دستور داده است که بر اجرای این تفاهم نامه ها و تفاهم نامه ها بدون تاخیر نظارت کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به دیدار خود با فعالان اقتصادی در قطر گفت: فعالان اقتصادی علاقه زیادی به کارهای اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در ایران داشتند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد نمایندگی تجاری ایران در قطر باید به سرعت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: رفع موانع گمرکی و مجوزهای تجاری از طریق وزیر صمت بلغارستان و وزیر صنعت قطر که در گام های فوری حضور داشتند پیشنهاد و موافقت شد. برای رفع موانع تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور.

آیت الله رئیسی با اشاره به دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: مسائل دوجانبه فی مابین و همکاری هایی که می تواند در سطح منطقه ای و بین المللی صورت گیرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر موضع مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز و مصوبات این نشست، گفت: در دنیا بحث انرژی و گاز یک موضوع محوری است که مورد بحث همه اعضای شرکت کننده نیز قرار گرفت.

آیت الله رئیسی با ابراز امیدواری از دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای حاضر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز، بر اهمیت پیگیری مذاکرات تاکید کرد.

رئیس جمهور گفت: معتقدم آخرین گزارش ها به مردم از کارهای انجام شده می تواند مردم عزیز را به نتیجه این سفرها امیدوار کند.

دیدگاهتان را بنویسید