اتحادیه اروپا در مورد تهدیدهای امنیتی ناشی از مهاجرت از افغانستان هشدار داده است

زمان: 21:33
منتشر شده در: 1400/07/16
کد خبر: 1774379

یکی از اعضای کمیته امور داخلی اتحادیه اروپا گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از تهدیدهای امنیتی ناشی از مهاجرت از افغانستان آگاه باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز ، ایلوا یوهانسون ، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که اروپا باید تهدیدات امنیتی ناشی از مهاجرت از افغانستان را جدی تر بگیرد.

یوهانسون پس از دیدار با همکارانش در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: “در مورد تهدید تروریستی از سوی افغانستان ، باید بگویم که ارزیابی من این است که میزان اضطراب به اندازه کافی بالا نیست.” ما واقعاً باید کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی افزود که اتحادیه اروپا در حال حاضر شاهد حرکت گسترده افغانها به مرزهای خود نیست و جهان مسئولیت اخلاقی دارد که از افغانهای در معرض خطر محافظت کند.

با این حال ، وی از کشورهای عضو خواست که تمام افرادی که از افغانستان می آیند را به درستی ثبت و بررسی کنند.

یوهانسون گفت: “این واقعاً برای امنیت مهم است و باید بگویم که من نگران خطر بزرگی هستم که القاعده (گروه تروریستی) می تواند در افغانستان زنده کند.”

وی با اشاره به برخی از دلایل فرار افغان ها از کشورشان گفت: “وضعیت در افغانستان واقعاً وحشتناک است.” خطر جدی فروپاشی اقتصادی وجود دارد. خطر قحطی و فاجعه انسانی وجود دارد.

وی افزود که حتی قبل از کنترل طالبان بر افغانستان ، میلیون ها مهاجر افغان در پاکستان ، ایران و ترکیه زندگی می کردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد ، در ماه های اخیر نیم میلیون نفر در افغانستان آواره شده اند که در صورت سقوط خدمات بهداشتی ، مدارس و اقتصاد این تعداد افزایش می یابد.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید