اتصال الکتریکی شبکه برق بین ایران و قطر

وزیر نیرو تصریح کرد:

محرابیان گفت: با توجه به اینکه مهمترین ظرفیت ایران و قطر تولید و صادرات انرژی است، توافقات خوبی در زمینه توسعه روابط در این زمینه از جمله اتصال برق شبکه برق دو کشور انجام شد. و همچنین توسعه انرژی های تجدیدپذیر و فناوری در این زمینه.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج


وزیر نیرو وی در نهمین کمیسیون مشترک ایران و قطر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه افزود: در این شرایط شاهد قیام بین المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی هستیم و در 50 روز گذشته بیش از 2600 تظاهرات در این زمینه فقط در کشور آمریکا برگزار شد.

علی اکبر محرابیان با اشاره به سیاست دولت سیزدهم برای توسعه روابط دوستانه با کشورهای همسایه گفت: در 2 سال گذشته که دولت آیت الله رئیسی روی کار آمد، شاهد توسعه و تعمیق روابط دوستانه با همسایگان بوده ایم. کشورهایی که استراتژی مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود

محرابیان ادامه داد: با توجه به اینکه بین ایران و قطر حسن همجواری وجود دارد و شرایط سیاسی دو کشور در بهترین شرایط قرار دارد، انتظار می رود روابط اقتصادی دو کشور همگام با روابط سیاسی توسعه یابد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر گفت: در این دور از کمیسیون مشترک توافقات خوب و امیدوارکننده ای در چهار کمیته تجاری، فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی حاصل شد که امیدواریم با اجرای این موارد توافقات، اثرات مثبت آن را بر روابط اقتصادی دو کشور شاهد خواهیم بود

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک کنفرانس بزرگی در زمینه ارائه ظرفیت های اقتصادی دو کشور با حضور شرکت های فعال اقتصادی ایران و قطر برگزار می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه مهمترین ظرفیت ایران و قطر است. تولید و صادرات انرژی است، در زمینه توسعه روابط نیز توافقات خوبی در این زمینه حاصل شد، از جمله اتصال برق به شبکه برق دو کشور و همچنین توسعه انرژی های تجدیدپذیر و فناوری در این زمینه. حوزه.

به گفته وزیر نیرو، 14 محور مهم از جمله توسعه روابط در حوزه ICT، خدمات بندری، حمل و نقل دریایی و ارتباط بازارهای اقتصادی دو کشور مورد توافق قرار گرفته است. همچنین در خصوص توافقات انجام شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی 7 محور ترسیم شد که از جمله آنها همکاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی است که نتایج و ظرفیت خوبی در این دو حوزه بین دو کشور دارد. پیوندهای علمی و تبادل معلم و دانشجو و توسعه روابط در حوزه گردشگری سلامت و خدمات درمانی، فعالیت های ورزشی و جوانان نیز از دیگر مواردی بود که توافقات خوبی در این زمینه حاصل شد.



آیا این خبر مفید بود؟