اتفاق عجیب برای ستاره پرسپولیس که نتوانست فصل را تمام کند

اتفاق عجیب برای ستاره پرسپولیس که نتوانست فصل را تمام کند

در اواسط این فصل که وحید امیری به شدت برای پرسپولیس و تیم ملی بازی می کرد، خیلی ها پیش بینی می کردند که زیر فشار این مسابقات مصدوم شود. در نهایت بازیکن 34 ساله پرسپولیس از ناحیه کمر دچار مصدومیت شدید شد.

وحید امیری سال 1400 را با سلامتی به پایان رساند، اما بدشانسی او دقیقا از ابتدای سال 1401 آغاز شد. با این حال ستاره پرسپولیس و تیم ملی در هفته های پایانی سال 1400 به وضوح از شکوفایی دور بود و خبری از بازی های درخشان او در هفته های ابتدایی فصل نبود. امیری در این فصل 22 بار در لیگ برتر در ترکیب لیگ برتر حضور داشته و در مجموع 2069 دقیقه برای این تیم بازی کرده است. حاصل کار او در این دیدارها یک گل، 3 پاس گل و یک بار انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین بود. او همچنین یکی از سه گل تیمش در جام حذفی مقابل ذوب آهن بود و البته میزان تاثیرگذاری او در دیدارهای پرسپولیس به این گل ها و پاس گل ها محدود نشد. امیری بارها تغییر پست داد و هر جا پرسپولیسی ها مشکل داشتند بار این تیم را به دوش می کشید.

در تیم ملی هم همین اتفاق افتاد و امیری 34 ساله در پست های مهاجم، دفاع چپ و هافبک چپ و راست تاثیرگذار برای تیم ملی بازی کرد. آخرین باری که وحید امیری موفق به انجام یک بازی 90 دقیقه ای کامل شد 26 اسفند بود که تا پایان دربی تهران در زمین حضور داشت اما همانطور که گفته شد دوران افول را پشت سر می گذاشت و در میان نبود. ستاره های موفق دربی . امیری یک هفته بعد در سئول برای تیم ملی به میدان رفت اما مصدومیت باعث شد تا او تا پایان دیدار مقابل کره جنوبی در زمین بماند. او با مصدومیت از ناحیه کمر به ایران بازگشت و در دیدار مقابل لبنان غایب بود. پیگیری روند بهبودی آن مصدومیت حدود 50 روز طول کشید و مصدومیتی که در بازی تیم ملی به امیری وارد شد، او را از دو بازی لیگ و یک بازی حذفی در جام حذفی محروم کرد.

پرسپولیس در همان روزهای غیبت امیری از جام حذفی کنار رفت و همان تساوی را در لیگ به هواداران داد. یحیی گل محمدی و پرسپولیس آنقدر به این بازیکن وابسته بودند که سرمربی سرخپوشان منتظر بهبودی کامل او نشد و در همان اولین بازی تیمش را با شماره 19 به زمین فرستاد. امیری که به تیم بازگشت. زمین دقیقا 46 روز بعد – دیر، حدود 50 دقیقه به طول انجامید و قبل از آخرین علامت داور در فولادشهر مجبور به ترک زمین شد. مصدومیت شدید مهره های 4 و 5 کمر امیری را مجبور به عمل جراحی کرد و 20 روز مانده به پایان لیگ برتر به 3 ماه وقفه برود. پزشکان امیری تاکید می کنند که او تا جام جهانی قطر که دقیقا 6 ماه دیگر آغاز می شود، آماده بازی خواهد بود. اما غیبت او در آن روزهای حساس پایان فصل یک حادثه تلخ برای پرسپولیس بود و برای تیم دوم لیگ بسیار گران تمام شد. امیری در حال حاضر سومین بازیکن برتر پرسپولیس و دوازدهمین بازیکن برتر لیگ با میانگین 7.09 است. با وجود سقوط در آخرین روزهای قبل از مصدومیت.

دیدگاهتان را بنویسید