اجازه ندهید دلالان با توسعه صنایع تبدیلی در هرمزگان حرکت کنند


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811744

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در استان هرمزگان راه حل قطع دست تجار از بازار کشاورزی است چرا که یکی از چالش های استان در حوزه محصولات کشاورزی، تحول صنایع است. برنامه کار. بسیاری از مشکلات اقتصادی کشاورزان استان حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: یکی از وظایف جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی استان است که یک وظیفه خطیر و مهم یکی از دستورات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خطاب به وزارت جهاد کشاورزی است که نشان از اهمیت این بخش برای تحقق اهداف عالی نظام دارد.

وی با اعلام موفقیت رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی در استان هرمزگان افزود: تسهیل در صدور مجوز سازمان جهاد کشاورزی با توجه به فعالیت های گسترده و ارتباط با مردم می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد استان داشته باشد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: خوشبختانه استان هرمزگان ظرفیت های زیادی دارد و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای ارائه یک کشتی نمونه برای تمام اراضی استان نیازمند انجام تحقیقات گسترده است، بنابراین نمی توان گفت که زمین برای کشاورزی مفید نیست و نمی توان آن را کشت کرد، زیرا امروزه در کشورهایی مانند ژاپن سواحل و آب دریا برای کشاورزی و تامین غذا خشک شده است، بنابراین باید بدانیم که کشاورزی را می توان در هر جایی انجام داد و باید پایه گذاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کشورهایی مانند کشورمان که در عرصه کشاورزی موفق هستند و دارای خط ساحلی هستند فرصت خوبی برای الگوسازی است تا بتوانیم از همه فرصت های خود برای ایجاد سرمایه و اشتغال استفاده کنیم. کار کنید.”

عبادی زاده گفت: تنوع محصولات کشاورزی باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد چرا که برخی از کشاورزان استان هرمزگان به صورت سنتی از گذشته به کشت محصولات کشاورزی پرداخته اند و چرخه رشد همواره ادامه داشته و ما هرگز به سمت تنوع زراعی نرفته ایم. بنابراین باید مردم را آرام آرام به سمت کشت های مختلف که با استان هرمزگان همخوانی دارد سوق دهیم و باید بررسی کنیم که محصولاتی که در سایر مناطق به خوبی رشد می کنند و به ثمر می رسند در استان هرمزگان نیز پاسخگو هستند. که، او برنامه ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تامین بازار فروش را یکی از مشکلات عمده کشاورزان هرمزگانی دانست و گفت: مدیریت بازار محصولات کشاورزی در استان و کشور یک مشکل است. موضوع چندوجهی است و نمی تواند جهادی باشد.«برای جلوگیری از تکرار اتفاقات تلخی که در گذشته باعث ناراحتی کشاورزان شده است، با هم همکاری کنید.

وی تاکید کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در استان هرمزگان تصمیم قطعی دست دلالان در بازار کشاورزی است چرا که یکی از چالش های استان هرمزگان در حوزه محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی است. . بسیاری از مشکلات اقتصادی کشاورزان استان حل می شود زیرا هرمزگان از معدود استان های کشور است که از نظر فرآوری محصولات کشاورزی ضعیف است و دلیل مانورپذیری دلالان در بازارهای کشاورزی نبود صنایع تبدیلی در این حوزه است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید