صنایع تبدیلی یک ضرورت مهم در توسعه گیاهان دارویی است


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905096

رئیس طرح توسعه گیاهان دارویی در کشور تاکید کرد؛

زینعلی بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم توسعه صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی است، باید به دنبال خشک کن برای خشک کردن محصولاتی مانند موسیر و زعفران باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین زینلی، رئیس طرح توسعه گیاهان دارویی اولین جشنواره ملی موسیر کشور در چهارمحال و بختیاری؛ وی با اشاره به اینکه این استان از نظر گیاهان دارویی و کشاورزی غنی است، گفت: بسیاری از مردم نسبت به گیاهان دارویی بومی وجود گیاهان دارویی خارجی را بیشتر می دانند، با وجود اینکه گیاهان دارویی در ایران به ویژه در این استان فراوان است.

وی افزود: گیاهان دارویی در وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی جایگاهی دارند.

سرپرست طرح توسعه گیاهان دارویی در کشور ادامه داد: موسیر گیاهی مقاوم است که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است. موسیر سال ها یکی از محصولات صادراتی بود اما چون تولید آن جوابگوی نیاز کشور نبود از رده صادراتی خارج شد زنجیره ارزش موسیر در دنیا شناخته شده است.

زینعلی گفت: باید برای گرفتن شناسه مزرعه موسیر تلاش کنیم تا شناسه تولید آنها مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم توسعه صنایع تبدیلی در حوزه گیاهان دارویی است، باید به دنبال دستگاه های خشک کن برای خشک کردن محصولاتی مانند موسیر و زعفران باشیم.

مدیر طرح توسعه گیاهان دارویی کشور افزود: یک شرکت ایرانی پالایشگاه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید