اجازه ندهید واکنش در بدن حزب نفوذ کند


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912642

نهضت ارتجاع پس از استقرار حكومت اسلامي پيامبر در مدينه ظهور كرد و با رشد انقلاب اسلامي، حركات و اقدامات خائنانه آنان در سازندگي جامعه و دولت سازي و جنگ هاي مكرر با دشمن ظاهر و ظهور كردند. پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را محکوم کرد که مجهز به علم و بصیرت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; هرکس به سمت زندگی، فرهنگ و سبک زندگی غربی برود، مرتجع است، نگذارید کشور شما به سمت ارتجاع برود. نگذارید مرتجعین بر بدنه کشور مسلط شوند و نفوذ کنند، نگذارید صفوف مرتجع نفوذ کنند و کشور را تسخیر کنند. 14/3/1401

در هر جنبش و انقلابی باید انتظار واپس‌گرایی و مرتجعین و کسانی که می‌خواهند به عقب برگردند داشت، زیرا در هر انقلاب واقعی، دگرگونی در قدرت اجتماعی، یعنی. در افراد جامعه به طور نسبی و برای یکی دو نسل صورت می گیرد و ثانیاً این دگرگونی به طور کامل کامل نشده و عده ای نیز تغییر را به هیچ عنوان نمی پذیرند و اعمال دینی و اخلاقی گذشته را حفظ می کنند. بنابراین، هر انقلابی باید آماده بازگشت قشر تغییر ناپذیر و بقایای مومنان به خلق و خوی و اخلاق رژیم گذشته، منافقین و تجدیدنظرطلبان باشد.


جنبش ارتجاع اسلامی صدر

حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه 2/17 به نقل از پیامبر(ص) درباره نفوذ عناصر ناسازگار به جامعه اسلامی و جستجوی فرصتی برای ارتداد می فرماید: ما مسلمان نیستیم، بلکه مسلمانیم. اینها؛ مسلمان نشدند، بلکه خود را مسلمان کردند و کفر را در دل خود پرورش دادند و چون دوستان و همدستانی یافتند، کفر پنهان خود را آشکار کردند.

این روایت نشان می دهد که نهضت ارتجاع با استقرار حکومت اسلامی پیامبر اکرم (ص) در مدینه به وجود آمد و با رشد انقلاب اسلامی، تحرکات و اقدامات موذیانه آنان در ساختن جامعه و دولت سازی و جنگ های مکرر با دشمن ظاهر شده است. و ظهور کرد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مسلمانان به علم و بصیرت آنها مجهز شدند.

قرآن کریم در آیه 217 بقره به فتنه اکبری اشاره می کند که تلاش کفار را برای گمراهی مسلمانان نشان می دهد: و با این حال مرا می کشند و حتی از دینم باز می دارند.

خداوند در آیه 148 سوره بقره می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید تسلیم کافران باشید.

ای مومنان! اگر به کافران فرمان دهی، تو را به جایگاه قبلی برمی گردانند و باز بازنده می شوی.

پیامبر اکرم (ص) از توطئه دشمنان بیرونی علیه مسلمانان و جامعه اسلامی نگران نبود، بلکه همواره نگران منافقان داخلی بود، آن جا که می فرمود: «من از امت ائمه که گمراه می شوند می ترسم. آنها را اطاعت کنید، آنها را اغوا می کنند، و آنها را نافرمانی می کنند، آنها را می کشند» (نهج الفصاحه 472).

در امت خود من از پیشوایان ضلالتی می ترسم که اگر از آنها اطاعت کنند آنها را به کفر تبدیل می کنند و اگر سرپیچی کنند یا نافرمانی کنند آنها را می کشند.

نتیجه نفوذ گرایش ارتجاعی اسلام

– تغییر حکومت ولایت به خلافت

– تغییر حکومت خلافت به سلطنتی و موروثی

– انحراف جامعه اسلامی از اسلام ناب نبوی

– حاکمیت افراد فاسق بر جامعه اسلامی

– شهادت 250 سال اهل بیت و فرزندان رهبر انقلاب اسلامی (ص)


روند ارتجاعی پس از انقلاب اسلامی ایران

تعریف مرتجع از منظر رهبری: مرتجع کسی است که در سیاست و سبک زندگی تابع سیاست و سبک زندگی غربی است. این ارتجاعی است. این[положението]در کشور ما بود؛ در زمان حکومت فاسد پهلوی و وابستگی، کشور سبک زندگی غربی داشت، انقلاب آمد و آن را رد کرد. هر کس به آن بازگردد، مرتجع است. این مرد مرتجع هم ممکن است تی شرت و سرمه و پاپیون و ادکلن فرانسوی بپوشد اما مرتجع است. هرکس به سمت زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی حرکت کند مرتجع است. 14/03/1401 کدام جریان از اول انقلاب به غرب دعوت می کند؟[درکشورمابود;دردورانحاكميّتفاسدووابستهيّهلوي،سبكزندجيغربيدركشوربود،انقلابامضانراصزد;هركسبهآنبرجودةمرتجعاستمكناستينشكسيكهمرتجعاستتيشرتوشولوبابيوودكلنفرسوزندهمزندبهكس،امرتجعاستمكناستينشكسيكهمرتجعاستتيشرتوشولوبابيوودكلنفرسوزندهمزندبهكس،ام[درکشورمابود؛دردورانحاکمیّتفاسدووابستهیپهلوی،سبکزندگیغربیدرکشوربود،انقلابآمدآنراپسزد؛هرکسبهآنبرگرددمرتجعاستممکناستاینشخصیکهمرتجعاستتیشرتوشلوارلیوپاپیونواودکلنفرانسویهمبزند،امّامرتجعاستهرکسیکهبهسمتزندگیوفرهنگوسبکزندگیغربیبرود،اومرتجعاست۱۴/۳/۱۴۰۱کدامجریانازابتدایانقلابدعوتبهغربمیکند؟

1. اصلاح طلبانی که به دنبال جدایی دین از سیاست بودند

بعضی ها از اصلاح طلبی حرف می زنند، اما آنچه در ذهنشان است واقعاً اصلاح طلبی نیست. این یک نوع پسرفت است. می بینید که عده ای با نام زیبا و جذاب اصلاح طلبی به دنبال بازگشت به عصری هستند که دین فقط جنبه تشریفاتی زندگی بشر بود نه بیشتر! این دیگر اصلاح طلبی نیست. این نقطه مقابل اصلاح طلبی است. اصلاح طلبی با تکامل و پیشرفت همراه است، در واقع کسانی که امروز در پوشش روشنفکری، چه عمامه بر سر به اصطلاح روشنفکر بگذارند و چه نه، از جدایی دین از سیاست می گویند و می نویسند، این است. بازگشت به 100 سال پیش 12/08/1380

2. کسانی که تسلیم اندیشه های وارداتی غربی هستند

این بازگشت به دورانی است که کشورهای اسلامی کاملاً در خواب بودند و هر فکر، هر موج فکری که از غرب و از اروپا می آمد متوقف شد و شرط آن یعنی ارتداد را پذیرفتند.

3. کسانی که به دنبال تغییر یا بازاندیشی در اهداف انقلاب هستند

برخی به نام نوآوری و به نام اصلاح در اهداف تغییر می دهند. آنها اهداف را تجدید نظر می کنند. این یک راه حل نیست. این بازگشت از جاده است، این واکنش 1392/06/31 است

4. کسانی که به دنبال اشرافیت هستند و به بیگانگان متکی هستند.

اگر به سمت اشرافیت حرکت کنیم، حرکتی است به سمت ارتجاع. اگر به جای توجه به طبقه ضعیف، به طبقات مرفه و زیاده‌روی کشور بپردازیم، حرکت به سمت ارتجاع است. اگر به جای اتکا به مردم، به بیگانگان تکیه کنیم، امیدمان به بیگانگان باشد، این حرکت در جهت ارتجاع است. 1396/11/29

کدام جریان ها از اول انقلاب با نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند؟

احزاب کمونیست و توده ای – سازمان خلق مجاهدین (منافقین) – جبهه ملی ناسیونالیستها – لیبرالها – سلطنت طلبان – کردستان و احزاب جدایی طلب خلق عرب

جریان شناسی شورشیان جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی

عوامل فعال در اغتشاشات اخیر چه در عرصه رسانه و چه در عرصه عبارتند از:

1. آمریکا، اروپا، اسرائیل و دولت مرتجع سعودی

2. سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)

3. سلطنت طلبان و وابستگان رژیم ننگین پهلوی

4. احزاب تجزیه طلب کومله و کردستان دمکرات و خلق عرب

5. گروه تروریستی داعش

6. گروهک تروریستی جیش العدل

7. وهابی های افراطی عربستان و منطقه

8. اصلاح طلبان افراطی و متخصصان سیاسی لیبرال

9. بهائیان و اعضای جامعه حجتیه

10. جوانانی که در دامان فضای مجازی و نسل جامعه شکل گرفته از افراد بی هویت و شهروند بزرگ شده اند.

با نگاهی به لایه‌ها و جریان‌های یاد شده، می‌توان متوجه شد که همان جریان ارتجاعی که در آغاز اسلام تلاش می‌کرد تا انقلاب اسلامی پیامبر اکرم را از مسیر اصلی خود منحرف کند. امروز در قالب جریان ها و احزاب و گروه ها یا به دنبال بازگرداندن نظام اسلامی به شرایط قبل از انقلاب هستند یا به دنبال انحراف انقلاب از مسیر اهداف تمدنی خود هستند و یا به دنبال تضعیف و تجزیه ایران هستند.

مقایسه مرتجعین صدر اسلام با الان

 نفاق و نفاق داشتند و در ظاهر مسلمان بودند اما به نیت دشمنان خود عمل کردند. آنها نیز به عنوان مسلمان و تحت صلاحیت فقیه مسئولیت پذیرفتند; سپس پازل دشمن را بازی کردند و برنامه های خود را در نظام آموزشی و فرهنگی و توسعه کشور دنبال کردند و به مشی ابلاغی رهبری و برنامه های تعیین شده عمل نکردند.

به فرموده پیامبر، پیروی از آنها باعث انحراف از خط اسلام می شود و عدم پیروی از آنها باعث براندازی و کشتن مؤمنان می شود و تا زمانی که رأی می دهند و سیاست های آنها در کشور اجرا می شود، دموکراسی و آزادی برقرار می شود، اما وقتی مردم به آنها رای ندهند و اگر از صحنه اجرایی خارج شوند، راه براندازی و بی نظمی، کمپین های خیابانی و همدستی با مخالفان نظام را در پیش می گیرند.

با ترویج اشرافیت و مفاسد اقتصادی و طرد فرهنگی و سپردن مسئولیت به افراد نالایق، کاری کردند که در جامعه اسلامی، معروف و معروف مورد اهانت قرار گرفتند و علما در برابر فساد و رفتار ضد دینی بنی امیه سکوت کردند. حکومت و شاخص های مسئولیت پذیری در جامعه اسلامی مانع از فسق آنها نشد. از دهه 70 شمسی با ترویج اشرافیت و فساد اقتصادی، از خودبیگانگی فرهنگی و تخریب ارزش های دینی به جایی رسیدند که عده ای متحول و اجتماعی نشدند، جرأت حمله و توهین به حرم مردم و نظام را پیدا کردند.

وظیفه ما در این شرایط چیست؟

1. این تأثیر (رتبه های واکنش در سیستم) نباید رخ دهد. نخبگان جامعه باید آگاه باشند، حاکمان جامعه باید آگاه باشند. حاکمان کشور باید بسیار مراقب باشند، مردم نیز باید مراقب رفتار ما، رفتار حاکمان باشند. با حساسیت رگرسیون چیز خطرناکی است. 1396/11/29

2. اشتباهاتی که جامعه اسلامی در آغاز اسلام مرتکب شد، تکرار نشود، یعنی:

– باید از نظام ولایی صیانت شود و اقتدار وکیل و رهبری تضعیف نشود.

– مبارزه جدی با فساد و اشرافیت.

– اجازه ندهید به کفار و عناصر غیرانقلابی مسئولیتی سپرده شود.

– جامعه پذیری سیاسی و مذهبی نسل های جدید و حفاظت از نیروهای انقلابی باید برنامه ریزی شود.

– با براندازان، عوامل بیگانه، منافقین و مرتجعین قاطعانه مبارزه خواهد شد و اجازه فعالیت، مزاحمت و مسموم کردن فضای فرهنگی و سیاسی جامعه داده نخواهد شد.

– با افزایش کارآمدی دستگاه های اجرایی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی که موجب نارضایتی و سوء استفاده دشمنان می شود، برطرف می شود.

– ابزارهایی که مدیریت آن در دست دشمن است و برای ساختن افکار جامعه و تشویش اذهان یا تخریب نظام اسلامی به کار می رود، باید تحت کنترل دقیق قرار گیرد.

– تسریع حرکت در جهت ساختن جامعه اسلامی و اجرای ارزش ها و قوانین اسلامی در جامعه.

– قبل از هر حمله ای باید توطئه های دشمن شناسایی و خنثی شود و امنیت روانی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی جامعه حفظ شود.

نویسنده: حمیدرضا ترگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید