اجرای بیش از 800 برنامه هفتگی پدافند غیر عملیاتی در گیلان


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907335

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب قبل از تبدیل تهدید به منظور کاهش خسارات وارده به مردم و زیرساخت های شهری و جاده ای، گفت: پدافند غیر عامل مبتنی بر فرهنگ، اطلاع رسانی و آموزش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، محمدعلی ویشکائی مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان در گفت و گوی خبری، تهدیدات را به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم کرد و گفت: تهدیدات طبیعی مانند سیل، زلزله و برف همیشه وجود داشته و خواهد داشت و بشر نیز داشته است. هیچ نقشی در آنها وجود ندارد اما انسان ها در تهدیدات غیرطبیعی نقش دارند و دولت ها به دلیل منابعی که دارند آنها را در دستور کار قرار می دهند.

وی پدافند را یک اقدام متقابل در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی دانست و افزود: پدافند عامل با انواع سلاح ها و سلاح های مدرن سروکار دارد اما در پدافند غیرعامل اقدامات غیرمسلحانه صورت می گیرد و تمرکز بر شناسایی خطرات و تهدیدات هر یک است. این کشور دارای مناطق مختلفی است که بر مردم و زیرساخت ها تمرکز دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان بر ارائه راهکارهای مناسب قبل از تبدیل تهدید به منظور کاهش خسارات وارده به مردم و زیرساخت های شهری و جاده ای تاکید کرد و تصریح کرد: پدافند غیرعامل مبتنی بر فرهنگ، اطلاع رسانی و آموزش است.

ویشکائی با اشاره به تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل در سال 1398 تصریح کرد: بیش از 110 برنامه در این طرح تعریف شده است و تاکنون توانسته ایم 20 برنامه را در استان گیلان با محوریت طرح هادی شهری و روستایی اجرا کنیم.

وی از برگزاری رزمایش بیولوژیکی و تشعشعی در استان گیلان به عنوان منطقه مرزی خبر داد و گفت: تامین و توسعه شبکه توزیع برق تا تابستان 1402 محقق می شود; خط انتقال گاز 42 اینچ رشت – آستارا که دارای اهمیت بین المللی برای استان و کشور است نیز اجرا می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان بر این باور است که شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار دارای کمیته مقابله با تهدیدات و ستاد مرزبانی و 11 کارگروه است و خاطرنشان کرد: این کارگروه ها شامل کارگروه های امنیتی و پدافندی، زیستی، انرژی و تأمین است. نیازهای اساسی، امنیت غذایی، فیزیکی و زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و جابجایی، سایبری و الکترونیک، خدمات و امداد و نجات، مردم مداری و حقوقی- قانونی.

وی با بیان اینکه پنج پایگاه سایبری، انسان محور، شیمیایی، بیولوژیکی و تشعشعی در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: گیلان با آفات متعددی از جمله سنبل آبی، ملخ مراکشی و مگس زیتون به عنوان تهدیدات بیولوژیکی مواجه است و از این رو در سفر رئیس جمهور، اعتبار خوبی به برداشت مکانیکی و فیزیکی سنبل آبی در منطقه 6000 هکتاری تالاب انزلی اختصاص یافت. در سال جاری اقدامات موفقیت آمیزی برای مقابله با ملخ مراکشی انجام شده است.

ویشکائی از اجرای بیش از 800 ویژه برنامه هفتگی پدافند غیرعامل در استان خبر داد و تاکید کرد: با پیشرفت روزافزون فناوری و توسعه بهره برداری های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و خدمات روزانه مردم، تهدیدات سایبری نیز به شمار می رود. ما باید آموزش و توانمندسازی برای مقابله با تهدیدات سایبری ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید