شهید سلیمانی عملگراترین چهره تراز انقلاب اسلامی / اجرای 171 برنامه هفتگی مقاومت در استان کرمان

ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794300

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین سالگرد شهید سلیمانی در استان کرمان:

حسین معروفی با تاکید بر اینکه باید شهید سلیمانی را با دستگاه های او آشنا کنیم و در واقع شهید سلیمانی عملگراترین چهره در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: در هفته مقاومت در استان 171 برنامه اجرا می شود و در آن جا وجود دارد. حدود 10 سطح هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در بیت الزهرا با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مکتب ائمه انقلاب و ملت ایران است، اظهار داشت: شهید باید به سلیمانی فکر زیبایی کرد. جامعه را معرفی کنید، نه فقط به یاد داشته باشید. خاطره چاشنی کار است، اما فکر زیبایی است و به دنبال آن عمل زیبایی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: شهید سلیمانی را با فضایلش تصور کنید نه فرماندهی نظامی و عمومیتش. زیرا او معادلات جهان را به هم زد، فرمانده ای که در بالاترین سطح نظامی قرار داشت و تبدیل به بزرگترین عارف قرن شد.

رئیس ستاد برگزاری دومین سالگرد سرلشکر شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: باید شهید سلیمانی را با دستگاه های خود آشنا کنیم و در دوره های حقوق مدیریت، آموزش و پرورش و آموزش عالی قرار گیرد.

وی بیان کرد: نظام های 30 گانه ای که تعریف کرده ایم شامل نظام های اعتقادی، ولایی، سیاسی، مردمی، اخلاقی، حکومت داری، مهدویت، اخلاص، اقتصادی، خانواده و… است.

شهید سلیمانی عملگراترین شخصیت انقلاب اسلامی است

این مسئول افزود: مدرسه قطب نما و ستاره است، یعنی انسان ها را هدایت می کند و باعث شادی می شود. در واقع شهید سلیمانی عملگراترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است، بعضی ها فقط حرف می زنند و هیچ کاری در مورد انقلاب نمی کنند.

سردار معروفی گفت: شهید سلیمانی چه در جنگ 8 ساله، چه بعد از آن و چه در جبهه مقاومت بر قلب حکومت می کند نه بر جسم، زیرا ذوب شده در دین، اهل بیت و اسلام.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب پاکی، اخلاص، صبر، بصیرت، عشق به خدا، اهل بیت علیهم السلام، ولایت و مردم است؛ مکتب حاج قاسم، مکتب صداقت و احترام، مکتبی خستگی ناپذیر برای تحقق احکام الهی است و مکتب ندیدن خود و ندیدن اسلام و دین و ولایت و مردم است; این مکتب، مدرسه تولید قدرت نرم برای مردم و انقلاب و سپر انقلاب و تبدیل به مردم است.

رئیس ستاد برگزاری دومین سالگرد سرلشکر شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: امسال وسعت این مراسم قابل مقایسه با سال گذشته نیست. ستاد ملی، محور اصلی سالگردهای کرمان و تهران است. علاوه بر ستاد مردمی 16 کارگروه تشکیل شده و شعار سال گذشته همان شعار مرد میدانی است.

اجرای 171 برنامه مقاومتی در هفته در استان کرمان

وی با اشاره به اینکه امسال همه برنامه ها رویکرد مردمی دارد و برنامه ها در شهرستان ها در حال گسترش است، گفت: در کرمان در سه نقطه گلزار شهدای کرمان، مسجد امام علی و بیت الزهرا سلام الله علیها. 14 مسجد آسوه برپا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای زائرانی که هر روز به کرمان می آیند 17 تا 20 هزار نفر اسکان آماده کرده ایم که 90 درصد آن ها حرکت های مردمی است، گفت: زیرمجموعه ستاد تاج و تخت کشور هستیم و اگر محدودیتی اعلام شود محدود می کنیم. جمعیت

سردار معروفی با اشاره به اینکه در هفته مقاومت در استان 171 برنامه و حدود 10 برنامه پیک وجود دارد و در سطح کشور برگزار می شود، گفت: قبل از ورود به سالگرد برنامه هایی اجرا و اجرا شده است که این برنامه است. مهمترین آنها شامل
نشست سران عشایر سه استان، سالگرد زلزله بم با شعار نقش شهید حاج کاسم در زلزله بم، برنامه 9 روز، اجرای طرح ترویج راهیان، یادواره شهید پورجعفری از جمله این برنامه هاست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: برنامه اصلی ما با اقامه نماز ملی در گلزار شهدای کرمان آغاز و با اقامه نماز سراسری به پایان می رسد و ویژه برنامه ایام شهادت را در گلزار شهدا خواهیم داشت. شهدا؛ یادواره شهدا در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود و از 9 تا 17 دی ماه هر صبح و بعدازظهر یک هیئت برنامه های فرهنگی و یک هیئت هر شب در گلزار برنامه خواهند داشت. از شهدا

شرح برنامه های هفته مقاومت در استان کرمان

رئیس ستاد برگزاری دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان افزود: در بیت الزهرا سلام الله علیها سخنرانی مذهبی، نمایشگاه عکس، ختم قرآن و با حضور هیئت ها و راویان».

وی گفت: یادواره دو هزار و دویست شهید را در شهرستان ها خواهیم داشت، اجتماع بزرگ عشایری را در رابر، یادواره شهدای مدافع حرم و جامعه فاطمیون را در رفسنج برگزار می کنیم. یادواره شهید پورجعفری در گلباف و بم، سیرجان، رفسنجان، زرند، شهربابک، رابر، کهنوج و جیرفت در سطح کشور اجرا می شود.

این مسئول با بیان اینکه ساماندهی راهنمای زیارتی که تا بعد از سالروز ادامه دارد، افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به تجمع سلیمانی در گلزار شهدا در هر شبانه‌روز و همچنین اسکن 10 هزار ختم قرآن از آخر هفته اشاره کرد. مقاومت و در خانه یادواره 2200 شهید برگزار می کنند.

سردار معروفی ادامه داد: نشست همگرایی دینی، همایش بین المللی مقاومت در دانشگاه آزاد، اجلاس فرزندان شهدا در مسجد امام علی علیه السلام، اجلاس نخبگان و دانشجویان در دانشگاه، دیدار یاران حاج قاسم، همایش امام زمان (عج) مسجد تالار شهدای سلیمانی در هفته مقاومت برگزار می شود.

خواهان تعطیلی رسمی شهر کرمان در 13 دی ماه هستیم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: موزه دفاع مقدس بیست سال بعد با 3 تالار بازسازی شده است تالار پیروزی عکس تمام فرماندهان و فرماندهان زنده که در بین ما نیستند مروری بر زندگینامه حاج قاسم از دوران کودکی ایشان است. .

رئیس ستاد برگزاری دومین سالگرد سرلشکر شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: همزمان با سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی رزمایش یاری مومنان با 25 هزار بسته معیشتی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، افتتاح 63 پروژه آبرسانی، رهاسازی از 63 زندانی غیر عمد اعزام تیم های پزشکی شهید رانمون به روستاها برای خدمات رایگان، نذر خون،
توزیع جهیزیه با هماهنگی کمیته امداد و سپاه و حفاری و کشف پروژه های عام المنفعه در تمامی روستاهای به نام شهید سلیمانی انجام می شود.

وی تاکید کرد: در خصوص فعالیت های فرهنگی چند موضوع مهم وجود دارد. اینکه کرمان باید پایتخت مقاومت جهان اسلام باشد که اساس جبهه مقاومت حاج قاسم بود و می خواهیم شهر کرمان در 13 دی ماه به طور رسمی تعطیل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نهادینه سازی و ثبت نام هفته مقاومت، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، سرکشی 500 خانواده شهدای مدافع حرم، تدفین شهدا و ایثارگران برای حفاظت و خانواده های آزادگان و جانبازان از دیگر برنامه های این هفته است. سالگرد شهادت شهید سلیمانی.

به سه بنگاه اقتصادی استان نیازمندیم

سردار معروفی گفت: در نظر داریم بتوانیم برنامه های ورزشی را در سطح ملی و استانی اجرا کنیم و همچنین قصد داریم متروی آزادی را به نام شهدای تشییع نامگذاری کنیم و معبر میدان بسیج تا چهارراه پاسداران را باز کنیم. البته ما مخالف اسراف هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برای هماهنگی موکب ها ستادی ایجاد کرده ایم و چند استان دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند و احداث پیاده رو از گنبد جبلیه تا گلزار شهدا نیز از دیگر اقدامات است.

رئیس ستاد برگزاری دومین سالگرد سرلشکر شهید سلیمانی در استان کرمان تاکید کرد: امسال با توجه به مردمی بودن برنامه ها، برای اجرای برنامه های سالگرد نیازی به بودجه بنگاه های اقتصادی نداریم. اما در حوزه طرح کلی گلزار شهدای کرمان سه موضوع داریم یعنی اسکان موقت در پارکینگ ها و …. برای اسکان زائران داخلی و خارجی و سومین جستجوی ما زائران مدرسه حاج کاسم است. نیازمند این هستیم که مدرسه در گام دوم انقلاب توسط بنگاه های اقتصادی به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مطالب فوق گفت: در این موارد از دولت و بنگاه های اقتصادی، نهادهای انقلابی، واقفان و خیرین انتظار کمک داریم و این خواسته ماست چرا که در کرمان همه ما نیازمند اتحاد برای ایجاد زیرساخت های بزرگ هستیم. در کرمان مستقر شود، زیرا جدای از بحث دینی و اعتقادی با گردشگری مذهبی، بیشترین سود اقتصادی را برای استان ایجاد می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از همه ساکنان کرمان می خواهیم در این هفته، هفته مقاومت و سالروز شهادت حاج کاسم بر سر مزار اموات و گلزار شهدای کرمان نیایند تا بتوانیم حکومت کنیم. زائران از سراسر کشور و سراسر جهان».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید