اجرای دقیق طرح رتبه بندی معلمان توسط نمایندگان مجلس


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836928

نماینده کهگیلویه در مراسم تجلیل از معلمان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد دقیق رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، مراسم تجلیل از معلمان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد و استاندار این استان در سالن آموزشی شهید مطهری برگزار شد.
این نشست در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش استان و با حضور احمدزاده استاندار، نماینده فکری بویراحمد دنا و مارگون و حجت الاسلام موحد نماینده کهگیلویه بزرگ برگزار شد.

بزرگ نماینده شهرستان کهگیلویه در این مراسم گفت: از معلمان در بالاترین عناوین یاد می شود و این هفته را به همه آنها تبریک می گویم.

حجت الاسلام موحد با اعلام اینکه بالاترین مقام و مقام و احترام در هفته معلم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: دو موضوع یعنی مشکلات تربیتی و مقوله معلم از موضوعات مهمی است که در آیات آمده است. قرآن، شأن و مقام معلم را ذکر کرده و جایگاه آنان را نزد پیامبر معین می کند.

وی با اعلام اینکه معلم کار انبیا است، گفت: معلم برای اقشار مختلف جایگاهی استثنایی و دست نیافتنی است و از سوی دیگر مسئولیت او در جامعه سنگین است.

d1661095 6ff6 495f a024 26ecb0056f7d خبر خاکستری

این مسئول با بیان اینکه اگر قرار بود جایگاه معلم تبیین شود باید ارزش ها و کرامت آنها دیده شود، گفت: حفظ کرامت معلم در گروه عزت و کرامت آنهاست اما این معلم باید توجه کند. به مقام و منزلت او.

خجت الاسلام با بیان اینکه شما هستید که بر جامعه حق دارید، گفت: اگر جامعه معلم، فیلسوف، روحانی و دانشمند دارد، معلمان مدیون زحمات شما هستند.

وی افزود: حرکت، نگاه و نظر استاد از منظرهای مختلف مورد بررسی است.

این مسئول با بیان اینکه حرکت های انقلاب از بطن معلمان و آموزش و پرورش آغاز شد، افزود: مسئولیت شما در حفظ این امانت سنگین است چرا که از قبل از انقلاب تا امروز منشأ تحولات مختلفی بوده اید.

وی افزود: مطالبات و دغدغه های شما مهم است اما مسئولیت شما همان مسئولیتی است که از اول انقلاب تاکنون در صدد انجام آن بوده اید.

نماینده شهرستان های بهمئی، کهگیلویه، چرام و لنده گفت: معلم آنها همتای انبیا است و باید مسئولیت این حرم را بشناسد و قدر بداند.

حجت الاسلام موحد با بیان اینکه حدود 11 میلیون معلم از یک تا چند میلیون حقوق دارند، گفت: اگر معلمی هم پیغمبر است باید شأن آنها معلوم شود و معیشت و اقتصادشان دچار مشکل نشود.

وی افزود: باید نسبت به معلم احساس دین کرد و اجازه تردد در عصر را نداشت. در این راستا، دغدغه‌های مختلف معلمان در مجلس مطرح شد و با موافقت سران سه قوه و حمایت آنها در مجلس، رتبه‌بندی معلمان مطرح می‌شود.»

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه معلم در نظام ارزشی انسانی جایگاه والایی است و معلم و مقام والای او بسیار مورد احترام بود.

fb60e614 12f1 4ea1 976e 2e60ea2d02ea خبر خاکستری

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم کشور در ابعاد مختلف رشد کند باید به جایگاه معلم توجه شود، گفت: در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تربیت شده و شهید شوید و انقلاب تقویت شود.

آیت الله حسینی نهضت و آرمان های انقلاب اسلامی را مرهون معلمان دانست و گفت: معلمان گرانقدر ما وظیفه سنگینی دارند و باید برای تقویت انقلاب اسلامی و تعیین کننده ظهور انقلاب مهدی(عج) شاگردان تربیت کنند.

وی افزود: امروز باید برای رفع مشکلات مدارس در زمینه زیرساخت های مدرسه سازی گام برداریم تا به رشد و کیفیت آموزش توجه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: معلمان پزشکان عالی رتبه و عزیزانی هستند، همه ما معلمان تربیت شده هستیم و پیامبر را معلم می دانند و این یک شغل نیست بلکه مقوله ای است که به معنای تربیت انسانیت است. “

احمدزاده با بیان اینکه معلم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و چون جایگاه و اندیشه او عامل رشد، تربیت و تعالی جامعه است، گفت: در قلب پیشرفت و آفرینش ما علم و اندیشه است و خداوند ما را در این مسیر قرار داده است. روحش را در ما بگذار.

وی با بیان اینکه هر که می خواهد به سوی خدا برود باید علم داشته باشد و علم در دست معلمان است، ادامه داد: در دنیا با کسب علم و آموزش حاصل می شود که امتحان آن دست معلم است. .

احمدزاده با بیان اینکه جامعه وظیفه دارد جایگاه معلم را بشناسد، گفت: در مسائل مختلف و مسیرهای مختلف که هدف و قرب الهی دارد این امر از طریق معلم امکان پذیر است.

d8949380 085b 4045 a3a6 6da31dc59c34 خبر خاکستری

وی افزود: همه ما وظیفه داریم به جایگاه مهم، اساسی و تاثیرگذار معلم در جامعه احترام بگذاریم و اگر می خواهیم رشد و پیشرفت کنیم باید به این جایگاه توجه کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش در اعتبارات ویژه است، گفت: بالغ بر 200 مدرسه برای نظارت بر رشد و توسعه آموزش و پرورش استان نیاز به بررسی دارند.

احمدزاده به لزوم توجه ویژه و اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: به عنوان یک مدیر اگر امکان رشد معیشتی و اقتصاد معلمان را در نظر بگیریم باعث افتخار من است اما این کار را انجام خواهیم داد. همه چیز را به نسبت بودجه استان انجام دهید.

این فرهیخته با بیان اینکه در گروه آموزشی نسل قوی وجود دارد، گفت: باید سازوکاری برای معلمان فراهم شود تا بتوانند نقش خود را ایفا کنند و شاهد ایرانی قدرتمند و دولتی قدرتمند باشند.

نماینده بویراحمد و دنا و مارگون با بیان اینکه معلم وظیفه انسان سازی دارد، گفت: محور معلم انسان است، انسانی که موجودی پیچیده و ناشناخته دارد. در این راستا اهداف معلمان مانند پیامبران تربیت است».

وی افزود: یکی دیگر از وظایف معلم امانت است چرا که وقتی والدین فرزندان خود را به امانت می گذارند مسئولیت تعلیم و تربیت و تربیت آنها بر عهده آنهاست.

این روشنفکر گفت: آموزش و پرورش ابزار روشنگری نسل آینده و فرزندانمان است.

نماینده بویراحمد دنا و مارگون فلسفه برگزاری جلسات را توجه به شأن و مقام معلم دانست و گفت: ارزیابی خرد، ارزشیابی دانش رو به رشد، ارزیابی جایگاه آموزش و پرورش و مقام. در این جلسات در مورد دانش مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: هرچند بعد از 11 سال از رتبه بندی معلمان بهره برداری نشده و کمتر از ده درصد در این راستا پیش رفته است، چرا که همه دولت های گذشته این طرح را مطرح کرده اند، اما بازگردانده می شود، اما سال گذشته توسط کمیسیون، این طرح را در دستور کار خود قرار داده است. ” آموزش پژوهشی و طرح آن در کمیته مشترک موفق شدیم این طرح را در تاریخ 16 اسفند 1392 با رای خوب به عنوان قانون پیشنهاد کنیم.

aed38864 434e 42f6 b9ca a5bdfd27b9e2 خبر خاکستری

نماینده بویراحمد دنا و مارگون به افزایش حداقل 45 درصدی قانونی در طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: سقف مناسب این طرح در اختیار دولت است.

وی افزود: آموزش و پرورش مادر همه دستگاه هاست و اگر حقی ضایع شد باید از آن حق دفاع کرد.

فرهیخته خطاب به فرماندار به لزوم برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش و طرح مسائل آموزش و پرورش و مدارس می توان برای رسیدگی به این مسائل گام برداشت.

وی گفت: تنها از محل محرومیت زدایی 86 میلیارد تن چوب در اختیار استان قرار دادیم و همچنین 54 مدرسه و آموزشگاه پل داشتیم که 36 مدرسه تا پایان مهرماه ساخته و تحویل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید