اجرای رتبه بندی معلمان نباید با نوشتن آیین نامه به تعویق بیفتد

اجرای رتبه بندی معلمان نباید با نوشتن آیین نامه به تعویق بیفتد

وی افزود: لازم است با حضور مسئولان مربوطه با سران قوا جلسه ای برگزار شود و بررسی شود که چرا علیرغم وعده های برخی مسئولان، رتبه بندی فرهنگیان اجرایی صورت نمی گیرد.

نایب رئیس فراکسیون فرهندجی ها ادامه داد: قانون رتبه بندی فرهندجی ها یک ماه به دولت مهلت می دهد تا اساسنامه خود را تدوین کند اما تا این لحظه خبری نیست، فرهندجی ها منتظرند. نمایندگان در مجمع عمومی و اعضای ائتلاف به اجرای رتبه بندی شهریور 1401 کمک کردند و به همین دلیل اکنون مسدود شده است. این آبروی مجلس است و ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

نوروزی با اشاره به تصویب لایحه طبقه بندی معلمان در هیات امنا و تحول در آن، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب در هیات امنا، بلافاصله اجرای این قانون را به دولت ابلاغ کرد. قانون دقیق توسط قانونگذار ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: اجرای این قانون تحول بزرگی را در آموزش و پرورش به دنبال دارد، تصویب این لایحه گام مهمی در خروج نظام آموزشی از مشکلات ساختاری انباشته است.

نماینده علی آباد در مجلس ادامه داد: تخصیص 40 هزار میلیارد تن برای اجرای لایحه طبقه بندی معلمان 1401 نشان دهنده درک مجلس از اهمیت اجرای قانون طبقه بندی معلمان است و این قانون باید بر اساس مفاد 22 شهریور 1401 اجرا شود.

نوروزی هرگونه تعلل در تدوین و تدوین مفاد اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را غیرقابل قبول خواند و یادآور شد: درست است که تدوین این آیین نامه ها کار کارشناسی و دقیقی است اما اجرای این مهم نباید به تعویق بیفتد. “

معاون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به آخرین اخبار درباره ارسال قانون رتبه بندی معلمان از سوی رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: فراکسیون گفت: انتظار داریم دولت در تدوین آیین نامه ها سریع و خوب عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید