اجرای صحیح دولت الکترونیک از فرار مالیاتی / آزار و اذیت اقتصاد بدون نفت جلوگیری می کند


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866466

محمد باکر محمدی لائینی فرار مالیاتی را منحط ترین فرهنگ خواند و گفت: اجرای صحیح دولت الکترونیک از فرار مالیاتی جلوگیری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمد باکر محمدی لائینی امشب در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با بیان اینکه دریافت مالیات امری مهم در همه جوامع است، اظهار داشت: در بسیاری از جوامع فرهنگ پرداخت مالیات به این معناست که افراد در این زمینه تحصیل می کنند تا کار کنند تا پرداخت کنند. ماليات و عوارض داوطلبانه است، اما در ايران اسلامي درصدد اخذ ماليات و عوارض هستند و مردم با يافتن راه‌هاي مختلف در صدد فرار از ماليات هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این عهدنامه ذکر می کند که باید مالیات مصر را دریافت کند، دشمنان سرزمین مصر را دفع کند حفظ امنیت مردم و همچنین صالح ساخت و ساز و توسعه کشور در آنجا مورد توجه قرار گیرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه به گفته رهبری دولت و اقتصاد نفتی مشکل کشور است، افزود: باید به دنبال اقتصاد بدون نفت باشیم.

وی فرار مالیاتی را منحط ترین فرهنگ خواند و گفت: دولت الکترونیک را در شعار خود داریم اما در عمل به درستی عمل نمی کند. اجرای صحیح دولت الکترونیک از فرار مالیاتی جلوگیری می کند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه مهم ترین دلیل فرار مالیاتی عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی است، گفت: انصاف در دریافت مالیات باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی استان مازندران در برخی مسائل به جای پول دادن به ارگانی مانند شهرداری باید خدمات و پروژه ها را بپذیرد تا شاهد شفافیت باشیم و دچار ارز ترجیحی نشویم. : طرح زباله سوز ساری یکی از کارهای مهمی است که مالیات می تواند این پروژه را تکمیل کند تا مردم اعتماد کنند و از فرار مالیاتی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید