اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاها/ 560 لوله موقت آب در کشور افتتاح شد

وی افزود: امیدوارم بتوانیم هر چه سریعتر آب را به تمام شهرها و روستاهای مسیر برسانیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه بحث تامین آب آشامیدنی پایدار شهرها و روستاهای تحت تنش آبی مهمترین دستور کار دولت است، گفت: اکنون پروژه های مختلفی در اقصی نقاط کشور داریم که برخی از آنها از زمان احداث چاه ها و خطوط انتقال با سرعت خوبی در حال انجام است، همچنین ممکن است پروژه هایی مانند آبرسانی آبیک از پروژه های بزرگ باشد.

طرح جهاد آبرسانی در روستاها اجرا می شود

این طرح با اشاره به طرح جهاد آبرسانی، 10 هزار روستا را با حضور خیرین آبرسانی، نهادهای انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران و با محوریت وزارت نیرو در برنامه تامین آب شرب قرار داد.

محرابیان با اشاره به کار 560 پروژه آبرسانی موقت در کشور گفت: سال گذشته 300 شهر دارای تنش آبی در کشور بود که با اجرای طرح های مختلف کاهش یافته است.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی استان قزوین گفت: در سال های اخیر آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین برای ارتقای کمی و کیفی آب شرب و بهداشتی قزوین برنامه ریزی شد.

این مسئول ادامه داد: این پروژه پس از تامین اعتبارات لازم توسط دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری رسید.

محرابیان با تاکید بر اینکه بخشی از خط لوله تامین آب شرب استان قزوین به قطر 1600 میلی متر تحویل و اجرا می شود، گفت: قسمت دیگر خط لوله اجرا شده در آبیک است که امروز شاهد بهره برداری از آن بودیم.

99 درصد روستاهای کشور برق دارند

وزیر نیرو تصریح کرد: اگر سرمایه گذار خوب و برنده مناقصه ادامه پروژه آبرسانی استان قزوین داشته باشیم، عملیات اجرایی آغاز می شود، در غیر این صورت اعتبار لازم از محل اعتبارات دولتی هزینه می شود و عملیات اجرایی باید انجام شود. بلافاصله شروع کنید

وی گفت: تامین آب روستایی نیز زیر نظر جهاد آبرسانی تامین می شود و به طور همزمان به 14 شهر و 198 روستا در استان قزوین آبرسانی می شود.

محرابیان با بیان اینکه امیدواریم آبگیری سد بالاخانلو در دهه فجر انجام شود، اظهار داشت: از سوی دیگر عملیات خط انتقال و تصفیه خانه نیز باید به سرعت آغاز شود، بنابراین بحث آب شرب در دولت سیزدهم به نقطه قابل قبولی رسیده است.

محرابیان تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد خدمات بسیاری در شاخص های مختلف در تمامی مناطق کشور بودیم تا جایی که امروز 99.7 درصد روستاهای کشور از برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی پایدار و سالم یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: مردم در این زمینه توقعات بحقی دارند و ما در دولت تلاش می کنیم هر چه سریعتر به این مطالبات پاسخ دهیم. .

لازم به ذکر است، طرح انتقال آب شرب به آبیک از سد طالقان ظهر امروز با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی کلید خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید