اجرای طرح فاضلاب در استان یزد آسیبی به قنوات نمی زند


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843905

جوادیان زاده گفت: اجرای طرح فاضلاب تاثیری بر آب کانال ها و چاه ها نخواهد داشت. اما عدم اجرای این طرح به دلیل آلودگی می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به احتمال آسیب دیدن کانال ها و چاه های کشاورزی در استان یزد گفت: شهرهایی مانند یزد و برخی از شهرهای اطراف قبلا باغ بوده اند، اطراف آن باغ بوده است. در شهر چاه‌های زیادی وجود داشت که برای باغ‌های آب مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما بعدها مسکونی شدند و چاه‌ها منحرف شدند.

وی افزود: در مجموع مصرف آب زیرزمینی در شهرها به دلیل پرجمعیت بودن کاهش یافته است اما در دشت ها به دلیل مصرف زیاد و توسعه صنعتی، مصرف آب زیرزمینی در سال های اخیر افزایش یافته است.

مدیرعامل منطقه یزد گفت: تفاوت این است که در حال حاضر حدود 84 درصد مصرف آب زیرزمینی در بخش کشاورزی است، بنابراین مقدار زیادی از بخش کشاورزی جمع آوری می شود.

جوادیان زاده گفت: در حالی که میزان آب شرب تبدیل به فاضلاب حدود 7 درصد کل آب است که در مقایسه با 80 درصد مقدار زیادی نیست و از نظر حجم بیلان آب های زیرزمینی قابل توجه نیست.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به رشد جمعیت، نبود تصفیه خانه و جمع آوری فاضلاب با کیفیت و در نتیجه تزریق پساب به سفره های آب زیرزمینی خطر آلودگی سفره های زیرزمینی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: بنابراین با توجه به اینکه میزان پساب در کل استان بیش از 7 درصد نیست که می‌خواهد تأثیر مثبتی روی آب‌های ما داشته باشد، کانال‌ها و چاه‌ها بیشتر خارج از شهرها هستند و فاضلاب های داخل شهرها و متصل هستند خیر، اجرای طرح فاضلاب تاثیری بر آب کانال ها و چاه ها نخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد عدم اجرای این طرح به دلیل آلودگی می تواند تبعات منفی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید