خسارت هزار میلیاردی سیل به قنوات استان کرمان


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891171

مدیر مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اعلام کرد؛

کهنوجی گفت: در سیل اخیر در استان کرمان یک هزار و 60 کانال آسیب دیدند که خسارت وارده به این کانال ها نزدیک به هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; کونوجی گفت: در سیل اخیر این استان به هزار و 60 رشته قنات خسارت وارد شد که برآورد خسارت به این قنات ها حدود هزار میلیارد تومان است.

مدیر آب، خاک، آمورفولوژی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیشترین خسارت را در شهرستان های رفسنجان، زرند، شهربابک، سیرجان، بافت و کرمان عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای احیای آن شد. کانال های آسیب دیده

وی ادامه داد: با هماهنگی بخش خصوصی و استفاده از ماشین آلات سنگین آب برخی از کانال های آسیب دیده رهاسازی شده تا مصرف کنندگان با آسیب کمتری مواجه شوند.

مدیر آب، خاک، فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه قبل از سفر ریاست جمهوری به این استان 170 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی قنوات آسیب دیده تصویب شده بود، خواستار تسریع در توزیع اعتبارات مذکور شد. همچنین اعتبار مصوبات سفر و همچنین سایر بخش های کشاورزی به احیای قنوات آسیب دیده در اثر سیل اخیر در استان کرمان اعتبار دارد.

لازم به ذکر است بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان زیر پوشش قنوات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید