اجرای موفقیت آمیز «شناسایی و انهدام هدف» توسط پهپادهای مختلف


ساعت: 15:08
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920790

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت: در ادامه مرحله اصلی رزمایش، پهپاد مهاجر 6، ابابیل 3 ناوین و آرش توانستند تحرکات نیروهای دشمن را رصد کرده و اهداف مورد نظر را منهدم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ امیرعلیرضا شیخ سخنگوی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش گفت: در ادامه مرحله اصلی رزمایش، پهپادهای مهاجر 6، ابابیل 3 نوین و آرش توانستند تحرکات نیروهای دشمن را رصد کرده و اهداف مورد نظر را توسط پهپاد منهدم کنند. پرواز بر فراز منطقه تمرین عمومی .

وی افزود: پهپاد مهاجر 6 با برد 2000 کیلومتر جزو پهپادهای تاکتیکی و رزمی طبقه بندی شده و در انواع ماموریت های نظامی و غیرنظامی قابل استفاده است. این پهپاد قادر است تا 40 کیلوگرم سلاح زیر بال خود حمل کند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 تاکید کرد: در این پرنده دوربرد، قابلیت نصب و استفاده از موشک های هدایت لیزری، بمب های هدایت شونده و سقوط آزاد ایجاد شده است.

پهپاد تخریبی آرش در یک عملیات سریع و دقیق به سمت نقطه تعیین شده حرکت کرد و مسافت زیادی را از ابتدا طی کرد.

لازم به ذکر است که «ابابیل 3» جدید با افزایش سرعت و سقف پروازی بیش از 15 هزار پا، قابلیت انجام مأموریت های دیده بانی، شناسایی و جنگ الکترونیک با تداوم پروازی مناسب در عمق عملیاتی بیش از 400 کیلومتر را دارد.

پهپاد مخرب آرش ​​با برد 2000 کیلومتر توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده و مجهز به جستجوگر مادون قرمز و الکترواپتیکال است که قابلیت های مضاعفی به این پرنده می دهد. این پهپاد چند جستجوگر قادر خواهد بود انواع اهداف ثابت و متحرک را با دقت بالایی هدف قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید