اجرای یک میلیارد میلیارد پروژه راهداری در خوزستان

وی افزود: یکی از استان های موفق در جذب وام سفر استان خوزستان است که امسال حدود یک میلیارد تن پروژه راهداری در این استان اجرا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس آمارهای جهانی باید سالانه حدود 130 میلیارد تن وام برای نگهداری و بهره برداری از راه های کشور هزینه شود، گفت: پاسخگوی مردم باشد اما تنها یک سوم آن تامین شود. از این اعتبار

امانی ادامه داد: با توجه به عقب ماندگی هایی که همچنان در خوزستان وجود دارد، در جلسه محورهای نیازمند تصمیمات جدیدی اتخاذ می شود و اعتبارات جدیدی در سال 1401 برای این محورها در نظر گرفته می شود تا مشکلات مردم به ویژه در راه های روستایی خوزستان حل شود.

وی با اشاره به وضعیت نقاط اورژانس خوزستان ادامه داد: نقاط پرحادثه نقاطی هستند که معمولاً در یک بازه زمانی تصادفات بیشتری در آنها رخ می دهد که این نقاط شناسایی و اقدامات اولیه با توجه به نکات مردم در نظر گرفته شده است. و رهبران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: برخی از این نقاط در درجه اول قرار دارند و با کمک پلیس شناسایی شده اند و هر ساله اقداماتی را برای کاهش این نقاط خطر انجام می دهیم.

امانی گفت: برای برخی از مکان های در معرض حادثه باید کارهای اساسی تری انجام شود، مانند ساخت تقاطع های بدون سطح، مترو و …. این پروژه ها در مرحله تامین اعتبار هستند تا بتوانیم با این نکات مشکل را حل کنیم.

وی در خصوص بهسازی راه های روستایی نیز گفت: 221 هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، روستایی و فرعی در کشور وجود دارد که برای نگهداری و نگهداری این تعداد راه در کشور باید سالانه حدود 130 هزار میلیارد تن فولاد هزینه شود. با توجه به محدودیت ها و شرایط اقتصادی کشور حداقل به 30 هزار میلیارد تن اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: با توجه به جذب و تخصیص اعتبارات معمولاً یک سوم این تعداد تامین می شود و این موضوع باعث تاخیر در برخی تعمیرات راه ها می شود. امیدواریم امسال با تدابیر اندیشیده شده در وزارت راه و شهرسازی با همکاری مجلس بتوانیم بخشی از این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید