افتتاح 6 پروژه راهداری 63 میلیاردی در استان قزوین / 12 تا 13 هزار راهدار در استان فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه های هفته سفر افزود: نشست خبری اولین برنامه این هفته بود. دیدار با نمایندگان استان قزوین به همراه اعضای انجمن، برنامه ملی گرامیداشت هفته حمل و نقل در روز شنبه در قالب ویدئو کنفرانس، تجلیل از رانندگان، بازدید از پایانه های بار و مسافر برای ارتباط حضوری با رانندگان نیز ویژه است. برنامه ها. هفته

مدیرکل حمل و نقل جاده ای و راهداری قزوین افزود: از دیگر برنامه های این هفته است.

این مسئول ادامه داد: شش پروژه در هفته حمل و نقل آماده افتتاح است که شامل دو مجتمع رفاهی با 50 میلیارد اعتبار و چهار پروژه ساخت و مقاوم سازی پل با اعتبار 13 میلیارد و در مجموع 63 میلیارد تن اعتبار است. “

وی گفت: در گذشته علل تصادفات منجر به افراد، جاده ها و خودروها می شد اما امروزه مسائل جدیدی از جمله امداد و نجات اورژانس و جاده ای و قانون مداری و برخورد با متخلفان به این عوامل اضافه شده است.

72 مورد تصادف در استان شناسایی شده است

حق لطفی بیان کرد: ایمنی و امنیت جاده ها کار بی پایانی است زیرا ترافیک و تغییرات آب و هوایی و عوامل متغیر بسیار زیاد است که باعث می شود ایمنی هرگز پایان نیابد و فقط بهبود یابد.

وی گفت: نوسازی بزرگراه قزوین-تهران با اعتبار 40 میلیارد وام 92 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم این پروژه بزرگ تا پایان امسال به اتمام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: 72 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است که 56 نقطه را اصلاح کرده ایم و 16 نقطه باقی مانده به 33 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

این مسئول بیان کرد: 75 درصد تصادفات ناشی از نیروی انسانی است که باید در این حوزه کار فرهنگی انجام شود زیرا اگر حوزه فرهنگی و آموزشی را تقویت کنیم قطعا مشکلات حل می شود.

وی اذعان داشت: در حال حاضر 36 مجتمع خدمات اجتماعی در استان قزوین به مساحت 573 هزار متر مربع وجود دارد که از این تعداد 16 تا 17 مجتمع در حال ساخت است.

حق لطفی می‌گوید: مجتمع‌های رفاهی برای بهره‌گیری از ایمنی در شرایط بحرانی و ایجاد اشتغال در حال توسعه هستند و هم‌اکنون در حال ساخت دو مجتمع رفت و برگشت قزوین – رشت و یک مجتمع گذر کوهن و همچنین یک پمپ بنزین سیار فعال در این محور هستیم. .

50 درصد راه های روستایی استان قزوین آسفالت است

مدیرکل راه و راهداری استان قزوین گفت: 5 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که 50 درصد آن آسفالت است و 693 کیلومتر راه خاکی و هزار و 965 کیلومتر خاکی یا جیپ داریم.

این مسئول افزود: اولویت ما در آسفالت راه های روستایی روستاهای بالای 100 خانوار است که هم اکنون بر روی 693 کیلومتر راه روستایی متمرکز شده اند که به 1093 میلیارد تن اعتبار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه هر کیلومتر راه به یک میلیارد برای آسفالت نیاز دارد، گفت: به طور کلی آسفالت راه های روستایی استان قزوین به یک هزار و 840 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد که امسال 177 میلیارد تن و 32 درصد اعتبار مصوب شده است. توزیع می شود.

حق لطفی گفت: برای راه های روستایی 140 کیلومتر پروژه تعریف کردیم که 100 کیلومتر آن به اتمام رسید اما با افزایش قیمت قیر مواجه شدیم و توانستیم 25 میلیارد تن قیر رایگان تهیه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه یک هزار و 370 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان قزوین داریم، گفت: باید سالانه 3 تا 6 درصد از درآمد راه ها را برای تامین هزینه های نگهداری استفاده کنیم.

حق لطفی با بیان اینکه 12 تا 13 هزار راننده حرفه ای در استان داریم، گفت: روزانه 12 تیم گشت در استان مستقر هستند و 15 درصد خودروهایی که توقف می کنیم بارنامه ندارند.

وی در پایان گفت: 46 دوربین برای ثبت تخلفات رانندگی در استان قزوین داریم که 36 دوربین فعال و ارائه اطلاعات هستند که از این میان این دوربین ها گاهی در معرض سرقت و تصادف قرار می گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید