آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۱۹۶ پروژه راهداری در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راهداری در استان فارس، آزادراه شیراز – اصفهان را یکی از راهبردی‌ترین پروژه‌های راه در ابعاد ملی عنوان کرد و ایجاد راه ارتباطی در مسیر شمال به جنوب کشور را قابل اهمیت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به این‌که تکمیل گذرگاه‌های راهبردی به‌عنوان موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: فعال‌کردن راهبردی‌ترین مطالبه و ظرفیت ترانزیتی کشور برای ‌رفاه فرزندان این سرزمین حائز اهمیت است چرا که با این اقدام، علاوه بر تولید ثروت و ایجاد امنیت، مسیر توسعه نیز هموار می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مسیر راه‌های ترانزیتی یادآور شد که تکمیل راه‌های کریدور شمال، جنوب، شرق، غرب و نگهداری از این راه‌ها به عنوان دو موضوع مهم دنبال می شود.

بذرپاش با اشاره به افتتاح آزاده راه شیراز – اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر در کریدور شمال به جنوب که در اختیار مجموعه راهداری قرار گرفت، افزود: در حوزه ایجاد راه‌ها و نگهداری از آن‌ها علیرغم محدودیت‌های مالی، از هیچ تلاشی فروگذار نشده است تا اهمیت مسیرهایی که نقشی مؤثر در رضایت‌مندی مردم دارند، نشان داده شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه رفع نقاط پرحادثه را یکی از اقدامات مهم و ویژه حوزه راهداری تلقی کرد.

وی در خصوص رفع نقاط پر حادثه، حفظ جان انسان‌ها به عنوان یک دیدگاه اعتقادی را مورد تأکید قرار داد.

بذرپاش با اشاره به نقش مهم اقدامات راهداری در کاهش سوانح جاده ای، یادآور شد که داغدار نشدن یک خانواده، بزرگترین خدمت است و از خسارت عظیم جانی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که این خدمت، متعالی، ارزشمند و در شمار صدقات جاریه است، از تلاش برای تأمین اعتبار در راستای رفع نقاط پرحادثه خبر داد و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اقدامات شاخص و قابل توجهی انجام داده است و عملکرد این دستگاه در ایام اربعین نیز بسیار مؤثر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استمرار تلاش‌های حوزه راهداری و تقویت عملکرد آن در زمینه های مختلف، اظهار داشت: ما باید روال خدمت‌رسانی را حفظ کنیم چرا که این حوزه، مردمی و خدمات آن در جهت ایجاد رفاه برای جامعه است.

بذرپاش با اشاره به ضرورت تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، اذعان کرد که در طول یک سال آینده در بخش حمل و نقل عمومی به واسطه اخذ مجوزهای لازم و پیگیری‌های ضروری باید به چشم‌انداز مورد نظر دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: فرصت باقی‌مانده تا ایام نوروز، یک زمان طلایی است تا در راستای تقویت حمل و نقل عمومی، گام‌های اساسی برداریم و نوروزی متفاوت برای مردم رقم بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری ۳۰ هزار قطعه روستایی به روستاهای استان فارس تا پایان سال، راه روستایی را یکی از شاخص‌های توسعه دانست و با تأکید بر تأمین زمین و راه، منطبق با الگوی ایرانی و اسلامی، اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، سازمان راهداری بتواند با گام‌های فناورانه‌تر به مردم خدمت کند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید