احتمال دستیابی به توافق در وین وجود دارد

ساعت: 20:40
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800449

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی برخلاف اظهارات غیرواقعی خود در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه فرانسه گفت که فضای مذاکرات نسبت به قبل بهتر است و احتمال دستیابی به توافق وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، پس از نشست وزرای اتحادیه اروپا در برست، فرانسه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

الجزیره از اظهارات بورل درباره مذاکرات وین خبر داد.

وی گفت: در جریان مذاکرات وین احتمال توافق با ایران وجود دارد و فضا بهتر از قبل شده است.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین در ادامه استفاده از محدودیت زمانی و زمانی گفت: مذاکرات با ایران کند است و زمان حل آن فرا رسیده است در غیر این صورت وارد بحران خواهیم شد.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خبری گفت که پیشرفت واقعی در مذاکرات وین حاصل شده است.

وی افزود: ایران باید در مذاکرات سازنده باشد و غرب نباید تنش روانی ایجاد کند.

لاوروف گفت: من همچنان به موضع واقع بینانه تری در مورد برنامه هسته ای ایران می پردازم. پیشرفت واقعی و تمایل، بیش از همه، بین ایران و ایالات متحده، برای درک نگرانی های خاص و درک اینکه چگونه می توان به این نگرانی ها در یک بسته مشترک پرداخت. این فقط می تواند یک تصمیم بسته باشد، زیرا توافق هسته ای خود یک تصمیم بسته بود.

منابع نزدیک به مذاکرات وین نیز امروز گفتند که در حالی که کارشناسان به کار خود ادامه می دهند، مذاکره کنندگان ارشد هیئت به طور موقت به مدت دو روز برای رایزنی به پایتخت های خود باز خواهند گشت.

گفتنی است، دور هشتم مذاکرات رفع تحریم ها از دو هفته پیش با تشکیل جلسه کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا آغاز شد. توسل به تاکتیک های وقت گیر و تعیین ضرب الاجل های مصنوعی برای پایان دادن به مذاکرات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید