احتمال شکستگی استخوان در زنان گیاهخوار بیشتر است

برای درک اینکه چرا گیاهخواران به نظر می رسد خطر بیشتری برای شکستگی لگن دارند، مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما محققان گمان می کنند که شاخص توده بدنی پایین (BMI) و کمبود مواد مغذی در این امر نقش دارند.

جیمز وبستر، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه لیدز، انگلستان، می گوید: “در حالی که شاخص توده بدنی پایین برای بسیاری از بیماری ها مفید است، کمبود وزن می تواند منجر به توده چربی ناکافی و سلامت استخوان و عضله ضعیف شود، که هر یک می توانند افزایش دهند.” خطر شکستگی لگن.”

BMI تخمینی از چربی بدن بر اساس وزن و قد است. میانگین BMI گیاهخواران در این مطالعه کمی کمتر از گوشت خواران بود.

وبستر توضیح داد: «افرادی که توده چربی کمتری دارند، هنگام زمین خوردن کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و زمین خوردن عامل 90 درصد شکستگی‌های لگن است».

گوشت و ماهی نیز منابع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی برای سلامت استخوان ها از جمله پروتئین، ویتامین B12 و ویتامین D هستند.

وبستر می گوید: “شما می توانید بیشتر این مواد مغذی را از منابع گیاهی، تخم مرغ و لبنیات دریافت کنید، اما مطالعات قبلی دریافت کمتر این مواد مغذی را در گیاهخواران نشان داده است.” در این مطالعه، گیاهخواران پروتئین و ویتامین B12 کمتری نسبت به افرادی که پنج بار یا بیشتر در هفته گوشت می‌خوردند، دریافت کردند.

در این مطالعه، محققان میزان شکستگی لگن را در بیش از 26000 زن 35 تا 69 ساله که بیش از 4 بار در هفته گوشت نمی‌خوردند (گوشت‌خواران گهگاه) اندازه‌گیری کردند. گوشتخوارانی که ماهی می خوردند اما گوشت نمی خوردند. گیاهخواران؛ و گوشت خواران معمولی که حداقل پنج بار در هفته گوشت می خورند.

زنان پرسشنامه‌های بسامد غذا را پر کردند و آنها را با سوابق بیمارستان مقایسه کردند تا ببینند چه کسی دچار شکستگی لگن شده است. طی حدود 20 سال پیگیری، 822 شکستگی استخوان ران وجود داشت.

گیاهخواران تنها گروهی هستند که خطر شکستگی لگن در آنها افزایش یافته است.

وبستر می‌گوید: «گام‌هایی وجود دارد که گیاه‌خواران می‌توانند برای محافظت بهتر از استخوان‌های خود و در عین حال بهره‌مندی از مزایای سلامتی رژیم‌های گیاهی انجام دهند».

وی افزود: مصرف فراوان میوه و سبزیجات، آجیل، حبوبات، لوبیا و غلات کامل، بیشتر مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت استخوان و پیشگیری از شکستگی را تامین می کند.

پرهیز از سیگار و نوشیدن الکل در حین ورزش منظم نیز می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید