احتمال وقوع سیل، تگرگ و وزش باد شدید/ نشست مدیریت بحران اضطراری در استان


ساعت: 12:23
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885872

فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان سازمان هواشناسی را بر آن داشته تا اخطاریه زردی صادر کند که بر این اساس از امروز اکثر نقاط استان تحت تاثیر وزش باد شدید و بارش باران قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که استان سمنان از امروز میزبان سامانه افزایش فشار و وزش باد شدید است که به ویژه تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت. این سامانه از غرب وارد استان می شود.


کاهش نسبی هوا بین 4 تا 6 درجه تا ابتدای هفته آینده

نادیا میرشاء کارشناس هواشناسی استان سمنان در گفتگو با مرات با اشاره به کاهش نسبی هوا بین 4 تا 6 درجه تا ابتدای هفته آینده گفت: بارش پراکنده باران، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و نسبتا شدید به باد شدید و ابری خاکی داریم که برای آن اخطار زرد داده شده است.

این کارشناس هواشناسی درباره خطرات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی بیان کرد: احتمال سیل، روان آب و طغیان مسیل ها و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، به دلیل بارندگی های شدید و شرایط فصلی، احتمال خسارات وارده تگرگ و رعد و برق، آلودگی مه و کاهش دید در محورها، احتمال خسارت باد از مهمترین خطرات جوی این هفته است.

وی در ادامه به مردم و ادارات ذیربط توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه ها و آبراه ها، کنترل و لایروبی شبکه آب استان و لایروبی نهرها و آبراهه ها، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی، چرای دام در ارتفاعات و آبراه ها خودداری کنند. ، احتیاط هنگام حرکت محورها، حرکت ممنوع و توقف و پارک خودروها در درختان خشک و کهنسال و ساختمانها و تأسیسات در حال ساخت و غیره توصیه می شود استحکام تأسیسات موقت و علائم تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها.


تمهیدات لازم برای دو اخطار نارنجی و زرد در هفته جاری انجام شده است

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفتگو با مرات با اشاره به پیش بینی ها و تمهیدات بررسی شده در ستاد مدیریت بحران استان سمنان برای دو اخطار نارنجی رنگ گرد و غبار و ریزگردها و همچنین هشدار زرد برای امروز زمان، گفت: سوالات مربوطه برای اطلاعات. اطلاعات و مقدمات به تمامی ارگان ها و استانداران مربوطه ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: جلسه اضطراری مدیریت بحران صبح امروز در استان برگزار و سپس مصوبات این جلسه به مدیران استانی ابلاغ شد.

وی با اشاره به تمهیداتی که باید از سوی شهرداری ها انجام شود، بیان کرد: شهرداری ها موظف به بررسی پل ها، زهکش ها و رودخانه های داخل محدوده شهری هستند و سازمان آب منطقه ای نیز موظف به بررسی مسیل ها و رودخانه های خارج از محدوده است. خدمات شهری بود

طاهریان با اشاره به لزوم هوشیاری مردم استان نسبت به سامانه بارشی پیش رو گفت: صدا و سیمای استان تذکرات و توصیه های لازم را به هموطنان داده و خواهد کرد و امیدواریم مردم توجه کافی به این سامانه داشته باشند. هشدارها

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه گفت: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شهرسازی موظف به بررسی راه‌ها و پل‌ها به‌ویژه در محور ترانزیتی شرق به غرب و سایر محورها شدند. همچنین اقدامات لازم به دهیاری ها و مسئولین بخشداری ابلاغ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید