هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران/ وزش باد شدید لحظه ای در غرب تهران


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905102

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به وزش باد شدید ناگهانی، وزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در غرب تهران هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار زرد رنگ هوا برای تهران گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی از امروز 9 مهر تا 12 آبان ماه احتمال وزش باد شدید لحظه ای در استان تهران وجود دارد. همچنین مناطق جنوبی و غربی استان تهران شاهد افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وی افزود: در این زمینه اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و دستگاه های امدادی و خدمات رسان آموزش های لازم را در این زمینه دارند. لازم است مردم به توصیه ها و هشدارها توجه کافی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از احتمال بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مه گرفتگی و کاهش دید در نواحی شمالی و غربی این استان به ویژه در ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان جاده‌ها و برخی رودخانه‌ها، پدیده مه و کاهش دید و احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی از عمده‌ترین خطرات طی روزهای یاد شده است.

یزدی مهر اثر خطر فوق را خسارت احتمالی به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: کاهش تغذیه استخرهای پرورش به نصف نرمال به دلیل ابری و بارندگی، آبیاری نکردن مزارع سویا و پنبه در اثر بارندگی، زهکشی و نظافت مسیرهای آبیاری باغ ها و مزارع یکی از مواردی است که در صورت مشاهده کشاورزان در اثر بارندگی های احتمالی می تواند در کاهش خسارات احتمالی موثر باشد.

وی گفت: عدم استفاده از آب باران برای دام، جلوگیری از ورود گل آلود آب به استخرها به دلیل حجم بالای آب جاری و طغیان رودخانه ها، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی استخرها نیز برجسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید