احمدی نژاد رفت نوبت به ضرگامی رسید

احمدی نژاد رفت  نوبت به ضرگامی رسید

خانم ها و آقایان … ضرگامی در دولت سیزدهم به عنوان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمایندگی و فعالیت می کند، اما بیش از همه مدیریت صداوسیما در ذهن اوست. او دانشجوی مسلمان پیرو خط امام بود، اما زمانی که رئیس صدا و سیما شد، در گذشته برنامه هایی علیه برخی از شاگردان امام خمینی (ره) پخش می شد. خاطره انگیزترین دوران ریاست ضرغامی در صداوسیما به زمانی برمی گردد که وی اعترافات بازداشت شدگان سال 88 را پخش کرد و البته پس از حضور در جام جم تلاش کرد تا این اقدامات را جبران کند. وقتی از ضرغامی درباره دیدارش با ابطحی سوال شد، وی پاسخ داد: آقای ابطحی از دوستان قدیمی ما هستند که از زمان وزارت ارشاد می شناسیم. او شیرین و خوش صحبت است و اگر یکی مثل خودش کنارش بنشیند و راحت و بی خیال حرف بزند واقعا حرفش شنیده می شود. وی افزود: کسانی که آمدند و صحبت کردند خواستند. مگر اینکه بعداً بگویند که غیر از این نبوده است. البته من در اتفاقات سال 88 خیلی کارهای دیگر انجام دادم که در واقع تصمیم خودم بود. این تصمیم خودم بود که در ایام عاشورا این ناآرامی ها را زیر پل دانشکده نشان دهم.»

رویای کشیش بودن

با این حال به نظر می رسد زرگامی برنامه های دیگری برای سال های آینده در سر دارد. این سوال برگرفته از رفتار و صحبت های ضرغامی است، برنامه هایی مانند نشستن در ریاست! ضرغامی یک بار این مسیر را طی کرد اما در ابتدای راه در حالی که در انتخابات 1400 شرکت می کرد توقف کرد اما از سوی هیات امنا رد صلاحیت شد. او ناامید نشد و برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 مصمم بود.

آغاز وعده های انتخاباتی

جالب اینجاست که وعده های تبلیغاتی ایشان هم اکنون آغاز شده است، به عنوان مثال وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: آقای رئیس جمهور دستوراتی صادر کرده اند که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار برای تپه های باستانی دیر با بودجه کافی وجود دارد، اما اکنون سالهای زیادی باقی مانده است و مردم با منطقه و قلمرو آن مشکل جدی دارند و اجازه فعالیت عادی خود را می دهند. آنها مناطقی ندارند که زمین خودشان باشد و طبق قوانین ارث باید از این مناطق محافظت شود. وی افزود: مردم دیروز در آنجا تجمع کردند و من با آنها صحبت کردم و مقرر شد مطالبات آنها به دولت ارائه شود. دولت همچنین تا حد زیادی موافق بود که اگر قرار بود این منطقه در اختیار وزارت میراث باشد، اگر نمی‌توانیم زمین را از مردم بخریم، حداقل از زمین همسایه که بیشتر در اختیار جنگل‌ها و مراتع است، به مردم زمین بدهیم. من به کشاورزی می روم و زندگی می کنم. الان من وزیر میراث فرهنگی به حق مردم محلی را برای حفظ میراث فرهنگی ظلم می کنم.

به احمدی نژاد نزدیک است

در سال های اخیر شباهت های زیادی بین احمدی نژاد و ضرغامی وجود داشته که از جمله آنها می توان به وعده اخیر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد. ضرغامی واگذاری زمین به مردم کلاردشت و احمدی نژاد را تشریح کرد و گفت: آیا زمین کم داریم؟ اگر به هر خانوار ایرانی 1000 متر زمین بدهیم، دو میلیون هکتار زمین در اختیار مردم قرار می گیرد و هر کدام از این قطعات را می توان به 800 متر باغ و فضای سبز و 100 تا 200 مترمربع فضای زندگی تبدیل کرد. ساختمان. به این ترتیب هم مشکل مسکن مردم حل می شود و هم فضای سبز و در نتیجه آسایش مردم بیشتر می شود.» هر خانواده ایرانی در تیرماه 90، سخنانی که در آن زمان بسیاری آن را وعده ای غیرقابل اجرا می دانستند. این طرح تا پایان سال آماده می شود و در مناطق 10 تا 15 گانه به صورت آزمایشی اجرا می شود.» از زمان ابلاغ این طرح تا یک سال بعد که احمدی نژاد وعده خود را به شکل دیگری تکرار کرد، زمینی در اختیار مردم قرار نگرفت تا عمل کنند. به گفته رئیس جمهور وقت، دلیل این سکوت یک ساله، قول برخی افراد مبنی بر مخالفت با این طرح بود که «تحول شهرسازی باعث افزایش جمعیت می شود».

البته ضرغامی بارها سعی کرده این شباهت ها را رد کند، مثلاً گفته است: «آقای احمدی نژاد قطعا با قوه مجریه مشکل دارد. آیا می دانید زمانی که رئیس سازمان صداوسیما بودم چقدر با احمدی نژاد ارتباط داشتم؟ اختلافات ما توسط مدیریت حل شد. به ما اتهام زدند، خلاصه کردند و گفتند 50 درصد مملکت احمدی نژاد درست است و 50 درصد مملکت ضرغامی». از ضرغامی هم در سال 1400 پرسیده شد، آیا می خواهید ادبیات شما شبیه ادبیات آقای احمدی نژاد در سال 84 باشد؟ گفت: احمدی نژاد هم مثل من است. ضرگامی ضرغامی; “من نمی ترسم.” او البته علاقه خود را به احمدی نژاد کتمان نمی کرد چرا که می گفت: «بسیاری از مخالفان احمدی نژاد به خاطر کارهای خوب احمدی نژاد انتقاد می کنند نه کارهای بدش. به نظر شما اگر آقای عباس آهوندی مخالف درجه یک آقای احمدی نژاد است، به خاطر اعمال بد ایشان است؟ «این به خاطر کارهای خوب احمدی نژاد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید