احمد خاتمی: با تکرار اغتشاشات آبان ماه با گرانی دروغین بنزین می خواستند جرقه بزنند.

احمد خاتمی: با تکرار اغتشاشات آبان ماه با گرانی دروغین بنزین می خواستند جرقه بزنند.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی پنجشنبه شب در یادواره سردار شهید رحیم عجفی و 2800 شهید شهرستان اراک با اشاره به اینکه شهدا از روز شهادت تا یاد و خاطره شهادتشان بوی معنویت و عشق به خدا را در هر منطقه می پراکندند. گفت: حوزه کالبدی بر اساس جمعیت، فاصله از دریا، تعداد شهرها، روستاها و بخش‌ها مشخص می‌شود، اما هویت فرهنگی شهرها و استان‌ها برای علما، اندیشمندان، فرهیختگان شناخته شده است که شهر اراک به وفور از این نعمت برخوردار است و دارای آن است. تاریخ بسیار پرافتخار است.پس در این شهر بزرگانی چون امام (ره)، آقانورالدین اراکی، مؤسس حوزه علمیه کوم و دیگران. در این فضا نفس کشیده اند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: پرورش این یادواره با رعایت پروتکل های بهداشتی افتخار بزرگی برای همه است، بنابراین جلسه بزرگداشت شهدا باید متنوع و با سخنرانی های طولانی سازگار نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اولین بانی یادمان شهدای خداست و ذات اقدس الله اولین سنگ بنای یادواره شهدا را تدارک دیده است، لذا در قرآن کریم تاکید شده است که به شهدا توجه کنید. در ادبیات خود و از ادبیات مرده استفاده نکنید، تصور کنید شهدا مرده اند، به عبارت دیگر زندگی شهدا از زندگی ما واقعی تر است.

خاتمی گفت: فراموش نمی کنیم که یادگار به معنای شهید، یاد او، راه او و راه اوست، بنابراین پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) یاد شهدا را گرامی می دارند و یاد شهدا فضیلت ارزشمندی است. شهادت نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن در سوره محمد(ص) می فرماید کسانی که در راه خدا شکنجه شده اند، اعمالشان فراموش نشدنی است، گفت: شهدا جاودانه اند و ماندگاری دین به فداکاری شهداست. و ما مدیون شهدای راه خدا هستیم، بقای دین اینها اعمال شهداست و بی شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هدیه شهدایی است که خون دادند و ایثار کردند و برخی از که هنوز اجساد خود را دریافت نکرده اند.

دشمن امید مردم را در داخل هدف گرفته است

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا 42 سال پیش حکومت در دست فسق و ظلم بود اما امروز حکومت در دست دین است.

خاتمی ادامه داد: بصیرت معانی زیادی دارد، بنابراین بصیرت از یک سو این است که بدانیم دشمن به کجا می رود و عکس العمل ما چیست، همان بصیرت است که من علی (ع) بر آن تاکید کرده ام و از طرف دیگر بصیرت پشتیبان است. حفظ هدایای شهدا «یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنی است و راهی برای خنثی کردن شرارت های دشمن.

وی با اشاره به اینکه در عرصه داخلی دشمن حداقل دو نقطه و در عرصه بیرونی 2 نقطه را هدف قرار داده است، گفت: دشمن در عرصه داخلی امید مردم را هدف قرار داده است به طوری که مردم ناامید می شوند، به طوری که گاهی اوقات در فضای مجازی عده ای ناامید شده اند، می گویند هیچ تغییری نکرده و نظام در آستانه فروپاشی است، در حالی که افرادی مانند بوش، ریگان و… بر فروپاشی نهایی نظام اصرار دارند، اما نظام اسلامی افتخار می کند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در اوایل انقلاب عده ای می گفتند که نظام به بن بست رسیده است اما امام فرمودند به بن بست رسیدید چون نظام اسلامی بن بست نداشت. . مقام معظم رهبری می فرمایند حداقل سه بار مقاماتی که با رای یا انتصاب به قدرت رسیده اند دلگرم کننده هستند و در صحنه پرشور و گره گشا هستند.

خاتمی گفت: امروز رئیس جمهور در میدان است و وقتی مشکلی پیش می آید از وزارت نفت و پمپ بنزین بازدید می کند و این جای تقدیر دارد. همچنین رئیس قوه قضائیه از تهران گزارش نمی دهد بلکه برای بازرسی از زندان ها به اهواز سفر می کند تا زندانی برای مستضعفان نباشد، بنابراین همه این اقدامات مایه دلگرمی است.

وی افزود: نمایندگان دائماً در حال بررسی طرح و لایحه هستند و با جدیت و قوت کار می کنند. امید این نهاد حاکمیتی با این شکل و پیام مردم به مسئولان این است که مشکلات و گره ها با حاکمیت جهادی و انقلابی و تنها با پشت سر باز شود، آینده روشن و با فرهنگ «ما می توانیم» همه گره هاست. تا زمانی که دشمنان به این نقطه امید روی آورده اند گره گشایی می کنند و باید مراقب بود که ناامیدی را به دشمن القا کنیم.

امن ترین کشور منطقه ایران اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف بعدی دشمنان امنیتی این است که به فضل الهی این کشور امن ترین کشور در منطقه ایران اسلامی است، بنابراین دو نماز جمعه متوالی در افغانستان منفجر شد، ما یک کشور هستیم و با وجود اینکه گفتند ناامنی به تهران می آوریم که در مجلس مطرح شد اما ترسی در بین مردم وجود نداشت.

خاتمی افزود: در بحث بنزین دو نظریه وجود دارد، یکی اینکه مقصر یک کشور خارجی است و دیگری اینکه برخی مسئولان می گویند شیاطین داخلی مقصر این حکاکی هستند، به ویژه اینکه می خواهند با تکرار اغتشاشات آبان ماه قیام کنند. به دروغ افزایش قیمت بنزین در کشور را توضیح دهند اما با تدبیر مسئولان و صداوسیما نتوانستند این کار را انجام دهند، مردم و مسئولان در قبال یکدیگر مسئول هستند.

وی بیان کرد: قرآن سه ویژگی امنیت، آرامش و اقتصاد را برای جامعه مطلوب مشخص می کند که برخی از آنها بر عهده مسئولان است، بلکه در حوزه امنیت انسانی نیز باید هوشیار و هوشیار بود تا کسانی که انتخاب کنند. دشمن بودن و ایجاد بلاتکلیفی به مسئولین اطلاع دهید تا با آنها برخورد کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه بیرونی دو هدف دشمن وجود دارد، بنابراین جمع آوری فرش از پای ایران، به عبارت دیگر، هر نقطه ای که فرهنگ و ادبیات ایران بر آمریکا تأثیر بگذارد، نابود می شود، می توان به لبنان اشاره کرد که همان را تحمیل کرد. حزب الله لبنان را تحریم کرد و همان مشکلاتی را ایجاد کرد که می خواستند برای ما ایجاد کنند، مشکلاتی مثل بنزین، نفت و نفت کوره و غیره که مشکل لبنان به خاطر وجود خدا طرف است، اما باید بدانند که حزب الله. در لبنان در قلب مردم لبنان است.

خاتمی افزود: به دعوت سید حسن نصرالله از من برای سخنرانی دعوت شد. رئیس جمهور مسیحی لبنان گفت که اگر حزب الله نبود، لبنان موصل بود و داعش تمام لبنان را تصرف می کرد. حزب الله در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد. او دستش را برای تسلیم بالا برد، بنابراین حزب الله نماد جریان و جبهه مقاومت است، اما دشمنان تلاش می کنند حزب الله را از صحنه حذف کنند که به فضل الهی نمی توانند، زیرا حزب الله امنیت لبنان است و اخیراً لبنان را حل کرده است. مشکل بنزین با کمک ایران

وی با اشاره به اینکه هرجا ایران در صحنه خارجی دخالت می کند، آمریکا با شیطنت تلاش می کند فرش را از ایران بردارد، گفت: آنها نفوذ کرده اند، هرچند مسئولان آن کشور همچنان می گویند که اینطور نیست. اما دروغ است و رژیم صهیونیستی به مناطق شوروی سابق حمله می کند. بحرین و امارات نیز در حال بهبود روابط با این رژیم دروغین دشمن ایران اسلامی هستند.

ایران قدرتمندترین نیروهای مسلح منطقه را دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران همسایه است که اگر همسایه خوبی داشته باشند خوب می بینند و اگر همسایه بدی داشته باشند سیلی خواهند خورد پس این هشداری است به کشورهای همسایه ایران. می خواهد با کشورهای همسایه روابط حسنه همجواری داشته باشد، اما آنها باید در اظهارات خود مراقب باشند، ایران را گاز نگیرید و عصبانی نکنید.

خاتمی ادامه داد: ایران قدرتمندترین ارتش و نیروهای مسلح منطقه را دارد و آنقدر مقتدر است که منکر توطئه عده ای علیه کشور نیست، ایران با تمام توان و قدرت و توان از منافع خود حمایت می کند. «کشورهای همسایه باید بدانند که از زمان شاه با ایران ضعیفی روبرو نیستند، بلکه با ایران قدرتمندی روبرو هستند که درگیر مانورهای مختلف نظامی از جمله موشکی است.

وی افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط هر کشوری دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود و ایران اسلامی از توانایی خوبی برای دفاع از منافع خود در منطقه برخوردار است، بنابراین قصد داریم با کشورمان روابط حسنه داشته باشیم. همسایه ها. اما برخی شیطون هستند و باید بدانند که بازی با دم شیر پایانی ندارد.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هدیه شهداست و تا انقلاب امام عصر(عج) باقی خواهد ماند و این پرچم نظام اسلامی به دست صالح امام عصر(عج) خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید