احکام جدیدی در خصوص حقوق بازنشستگان صادر شده است

احکام جدیدی در خصوص حقوق بازنشستگان صادر شده است

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) اعلام کرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اتفاق اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونین وزارتخانه و سازمان. ، تصریح کرد: در جلسه مقرر شد حقوق بازنشستگان افزایش یابد و چالش اخیر مستمری بگیران سایر رده ها طبق قانون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همه تابع قانون باشند.

وی در پاسخ به این سوال که “همین قانون دوستیابی چه فایده ای داشت؟” وی پاسخ داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان همان چیزی است که در مجلس تصویب و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد. آنچه در مجلس تصویب شد، مصوبه هیات امنای تامین اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان مستمری مستمری بگیران سایر رده ها یعنی. کسب کنندگان

ایوزی در پایان با بیان اینکه امروز زاهدی وفا سرپرست وزیر کار باید این خبر را به صورت رسمی تری از طریق رسانه ها اعلام می کرد، افزود: امیدواریم خبر رسمی صحت مصوبه مجلس و اجرایی شدن آن را اعلام کند. امروز از دولت در اسرع وقت. به ویژه در جلسه به ما قول داده شد که مفاد قانونی جدید بازنشستگان در مرداد ماه در پروفایل آنها قرار گیرد.

اجرای اصل 85، افزایش دستمزدها متناسب با تورم و تثبیت معادله مهمترین مطالبات مستمری بگیران کشور است که در تعطیلات عید خانواده و تکریم از سوی نمایندگان کانون های بازنشستگی مطرح شد. بازنشستگان .

حسین قریشی به عنوان اولین نماینده مستمری بگیران حاضر در این همایش و از اعضای کانون بازنشستگان دستگاه حاکمیتی با حضور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی با اشاره به مشکلات مستمری بگیران، اظهار داشت: با توجه به مشکلات و معضلات بازنشستگان و بازنشستگان در این همایش، مشکلاتی در این زمینه وجود ندارد. رفع تبعیض بین مستمری بگیر و سایر مستمری بگیران در شرایط مساوی و رفع تبعیض بازنشستگی با کارگر برابر یکی از مهمترین دغدغه های مستمری بگیران در کشور است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مؤسسات موظف هستند به مستمری بگیران نیز سهم نقدی و غیرپولی بدهند، گفت: متاسفانه برخی موسسات همچنان این قانون را رعایت نمی کنند.

وی گفت: اولین خواسته ما رفع تبعیض بین مدیران بازنشسته است.

وی به درخواست دوم بازنشستگان مبنی بر رعایت قوانین اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال 1385 آیین نامه ماده 85 قانون مدنی توسط دولت نوشته نشده است. این قانون تاثیر بسزایی در معیشت مستمری بگیران دارد. خانواده هایی را می شناسیم که بیش از 50 درصد درآمد خود را صرف هزینه های درمانی می کنند.

قریشی به سلامت روان بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی نیز بر سلامت روانی بازنشستگان تاثیرگذار است. می توان به ارتقای روحیه بازنشستگان دست خالی کمک کرد. نکته مهم احترام به بازنشستگان است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بر صندوق بازنشستگی و شرکت های آن بیشتر شود، گفت: در این حوزه باید بازنشستگان توانمند شوند و از توان و کمک بازنشستگان در فرآیندهای نظارتی استفاده شود.

نماینده بازنشستگان حاضر در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان موضوع مهم دیگر را اجرای صحیح و تجمیع همسان سازی خواند و گفت: هنوز به پوشش 90 درصدی که تعیین شده نرسیده ایم و خطاب به مدیرعامل یک صندوق بازنشستگی هستیم. توافق کنیم که لایحه جذب را دائمی کند و به مجلس برگردد و آن لایحه جذب را دائمی کند.

به گفته قریشی، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در حال حاضر حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک میلیون تومان هم برای بازنشستگان کم نیست.

وی تصریح کرد: افزایش 15 درصدی در رشته های علوم پزشکی صادر شده اما پرداختی صورت نگرفته است و این شرایط خوبی برای مستمری بگیران نیست که باید اصلاح شود و اعتبارات لازم برای پرداخت این افزایش ها و معوقات پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید