دولت باید هر چه سریعتر احکام جدید بازنشستگی صادر کند تا اعتماد از دست رفته بازنشستگان بازگردد

دولت باید هر چه سریعتر احکام جدید بازنشستگی صادر کند تا اعتماد از دست رفته بازنشستگان بازگردد

وی در تشریح روند پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان در مجلس گفت: من به همراه تعدادی از نمایندگان پیشنهاد دادیم از افزایش حقوق بازنشستگان که در لایحه بودجه 1401 درج شده بود حذف شود زیرا افزایش دستمزد باید مطابق ماده 96 قانون تامین اجتماعی باشد که مصوبه شورای عالی کار است و نباید در قانون بودجه سنواتی ذکر می شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، عشار و اهوران در مجلس ادامه داد: پس از تصویب این ماده در مجلس، شاهد اجرا نشدن آن توسط سیستان و بلوچستان با وزارت تعاون، کار و مراقبت اجتماعی، کمیسیون اجتماعی مجلس، ریاست جمهوری، رئیس مجلس و سازمان اداری و استخدامی.

وی تصریح کرد: در پایان نظر کارشناسانی که این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کردند با دستور رئیس مجلس و مغایرت آن با ماده نود و ششم قانون تامین اجتماعی به دولت و شورای اجرایی مجلس ارسال شد. تایید شد. و بعد از حدود 5 ماه موفق شدیم دولت را از اجرای این قانون حمایت کند.

درخشان خاطرنشان کرد: طبق تعریف فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش حقوق مستمری بگیران سایر مقاطع مصوب شورای عالی کار به معنای 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان است و این سقف افزایش به تصویب شورای عالی کار می رسد و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان را پرداخت می کند.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم یادآور شد: امیدواریم دولت هرچه سریعتر آیین نامه جدیدی برای بازنشستگان وضع کند تا اعتماد از دست رفته این قشر ارزشمند بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید