مهمترین اقدام دولت اصلی بازگرداندن امید و اعتماد از دست رفته بود

ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785373

این کارشناس سیاسی به تشریح مهمترین اقدامات دولت رئیسی در 100 روز نخست حکومت پرداخت و بازگشت امید و اعتماد از دست رفته مردم به دولت قبل را مهمترین کار ابراهیم رئیسی خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، درباره مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم در 100 روز ابتدایی تاسیس آن گفت: در این 100 روز مهمترین اقدام، بی اعتمادی و ناامیدی دولت بود. اعتماد و امید نسبی وجود داشته است و مردم دولت را قدرت برتر نمی دانند، بلکه آن را خدمتگزار و حامی خود می دانند که در صحنه حضور دارند.

جعفر کنادباشی ادامه داد: همه حتی مخالفانی که سرسخت بودند و غلات و عناصر اصلی تبلیغاتی بودند که مردم را ناامید می کردند، نگاه دیگری به مواضع خود داشتند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید، انقلاب به مسیر اصلی خود بازگشته و مردم دولت را حامی، حامی و خدمتگزار خود می دانند.

قندباشی با بیان اینکه دولت کار خود را در اولویت قرار داده است، افزود: رئیس جمهور دو موضوع واکسیناسیون کرونا و معیشت انسان را در اولویت قرار داده است. در مورد واکسن این یک تعجب بود و همه تعجب کردند که دولت قبل چقدر تنبل بود و دولت قبلی نبود.

وی ادامه داد: در امر امرار معاش کارهای زیادی انجام شده است، هر چند که بسیار گسترده است و شامل طیف وسیعی از محصولات مانند نان، برنج، گوشت و غیره است که از کالاهای اساسی مردم است، بنابراین تلاشی که انجام شده این بوده است. او گفت: هیچ بخشی از تولید و توزیع که در این ظرفیت متحرک نباشد و اصلاح نشده باشد، وجود ندارد، بنابراین یک تصویر بسیار امیدوارکننده از قبل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در تولید مشوق هایی برای شروع تولید وجود داشت و تولیدکنندگان امیدوارند همه موانع تولید برطرف شود.

قندباشی در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی بلندمدت دولت در دو حوزه مسکن و اشتغال اشاره کرد و گفت: زیرساخت ها و تکمیل کارخانه ها نیز کشوری را آغاز کرده که به نظر می رسد فعالیت های آن متوقف شده و کشتی در گل فرو رفته است. مردم احساس کردند و مردم فهمیدند چه کسی و برای چه اهدافی چرخ های تولید کشور را متوقف کرده است.

وی به عضویت ایران در سازمان همکاری های سیاست خارجی شانگهای اشاره کرد و گفت: این همان موضوعی است که دولت قبل آن را در گرو پذیرش روابط با غرب می پنداشت. این عضویت برای ایران بسیار مهم است که می تواند کشورهای غربی را بسیج کند و آنها را مجبور به کنار گذاشتن سیاست های خصمانه در برجام کند، زیرا ایران اکنون عضو شانگهای است و می تواند بخشی از نیازهای اقتصادی و ارزی خود را تامین کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به سیاست خارجی و روابط با همسایگان اشاره کرد و گفت: هر چند در این 100 روز سه بحران بزرگ و بی سابقه در افغانستان، آذربایجان و کردستان عراق داشته ایم، اما این سه بحران درست، بسیار هوشمندانه و عاقلانه است. در راه حل و فصل بود و این موضوع بسیار مهمی بود. به نظر می‌رسد در پشت صحنه این بحران‌های منطقه‌ای، همسایگان ما موانع بزرگی ایجاد کرده‌اند که غربی‌ها در آن نقش داشته‌اند و می‌خواهند بحران‌ها گسترش یابد.

قنادباشی در بخشی دیگر از سخنان خود به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دولت روحانی تلاش کرد این تعطیلی را ادامه دهد اما دیدیم که با سیاست بازگشایی امیدی را در بین دانش آموزان ایجاد کرد که بخشی از آن به دلیل واکسیناسیون بود. و مرگ و میر را کاهش داد.» و بر اثر بیماری عروق کرونر قلب درگذشت.

وی در پایان تاکید کرد: ورود یک قشر از نیروهای جوان و فعال و جذب آنها حرکتی را ایجاد کرد که امید به استخدام نیروهای جوان و توانمند را زنده کرد.

خبرنگار: شیخ ممو

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید