بازگرداندن اعتماد مردم مهمترین دستاورد دولت بود


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894519

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دولت در تلاش های یکساله خود موفق شد اعتماد و امید مردم را به نظام و دستگاه های اجرایی بازگرداند و با احیای سفرهای استانی بیش از 300 مصوبه را برای بهزیستی اجرا کند. از مردم.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علممولهادی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون (س) گفت: امروز نیز هست. سالگرد شهادت سرلشکر محمود کاوه. وی از فرماندهان شجاع و غیور جبهه های جنگ شناخته می شود و امیدواریم با اجتماع و عبادت ما، رحمت و رحمت خداوند بر روح پیروز این شهید بزرگوار نازل شود.

وی افزود: قبل از ورود به بحث تبیین عظمت مقام حضرت رقیه (سلام الله علیها) باید به نکته ای اشاره کنم. در خطبه هفته گذشته تاکید شد که معیار ما در قضاوت درباره عملکرد هر دولتی، ویژگی ها و الزامات رهبری است و اگر دولتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری عمل کند، می توان آن را موفق دانست. همچنین در دیدار اخیر رئیس دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب نیز عنوان شد که دولت در تلاش های یکساله خود موفق شده است که اعتماد و امید مردم را به نظام بازگرداند. و دستگاه های اجرایی، مسئولان را از زیر کولر بیرون آورده و کنار کیف مردم می نشیند. و با احیای سفرهای استانی بیش از 300 مصوبه را برای رفاه مردم اجرا می کند و با صرف هزاران میلیارد تومان زحمات مردم را آزاد می کند.


موفقیت دولت نتیجه حاکمیت جوانان خوش فکر است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه به تشریح شاخص های توفیق دولت پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هرگاه مشکل، بحران یا فاجعه ای پیش بیاید، دولتمردان اولین کسانی هستند که در هر نقطه از کشور ظاهر می شوند. کشور و مردمی که آنها را در کنار خود دیدند. همچنین دولت سیزدهم توانست اختلافات بین دستگاه ها را حل کند و با وجود اینکه گاهی درگیری هایی بین سه مرجع به وجود می آمد که باعث رنج مردم می شد، اما به گفته مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم نیز موفق به ایجاد همدلی بین مسئولان شد. عمل کرد

وی جوانان را یکی دیگر از موفقیت های دولت سیزدهم به فرموده رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: دولت با سپردن عرصه های تلاش به مدیران جوان و هوشمند توانست از ابتکارات و خلاقیت های رهبری جوان استفاده کند. علاوه بر این ششمین موفقیت دولت سیزدهم این بود که مردم را از حالت انتظار و نظاره گر بیگانگان بیرون آورد تا بر این اساس مردم دیگر در تمام امور زندگی خود وابسته به توافق یا صدور بیانیه نباشند. و به دستاوردها و تلاش های خود تکیه کنند

آیت الله علم الهادی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نپذیرفتن فرافکنی را هفتمین دستاورد دولت می دانند و این را مایه خرسندی می دانند که دولتمردان خود را موظف به عمل و پاسخگویی می دانند و در پایان هر تکلیفی نمی کنند. شکست نهادهای دیگر را مقصر بدانیم.


استکبار در عملکرد دولت مشهود است

امام جمعه مشهد به سیاست خارجی و اقدامات بر اساس برنامه فرهنگی دولت به عنوان دو موفقیت دیگر نگاه کرد و گفت: سیاست خارجی تغییر کرده و به جای اینکه کشورهای مخالف مقصد قطار دیپلماسی کشور باشند، همسایگان کشور هستند. اوج تعامل، تفاهم و همکاری با ایران اسلامی رسیده است، این موفقیتی است که حاصل تلاش دیپلمات‌های انقلابی ماست. در این زمینه باید تاکید کرد که طرح شعارهای انقلابی و به ویژه ضد استکباری در دولت سیزدهم نیز یکی از توفیقات دولت بود و مردم عملا معتقد بودند که شیطان بزرگ آمریکاست و آنچه از اتحادیه اروپا گرفتیم. و آمریکا جز جنایت، ظلم و قتلی در کار نبود.

وی بیان کرد: وقتی خبرنگار از رئیس جمهور پرسید دوست دارید به نیویورک بروید و با رئیس جمهور آمریکا دست بدهید و رئیس جمهور ما قاطعانه پاسخ منفی داد، به این دلیل بود که دست دادن با آمریکایی ها خلاف منافع مردم است. ما از آنها جز جنایت ندیده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان تاکید کردند که از شعار پرهیز کرده و بر اساس برنامه حرکت کنند زیرا برخلاف تصور برخی، تفاوت های آشکار در مسیر سیره اهل بیت (علیهم السلام) نشان دهنده استقلال رویکرد تک تک معصومین است، بله، اما از زمان پیامبر اسلام (ص) تا کنون هر کاری که توسط اهل بیت انجام شده است. بیت (علیه السلام) در برنامه بود و جریانی که منفعلانه عمل کرد باطل است. همان طور که در کربلا چه در میدان شهادت و چه در میدان اسارت، طبق برنامه اتفاق افتاد.

وی افزود: متأسفانه برخی در مورد حضرت رقیه (س) شبهاتی را مطرح کرده اند. تا جایی که حتی در رابطه حضرت رقیه (س) با امام حسین (ع) تردید دارند، اگرچه در فرزندان حضرت سیدالشهدا (ع) اختلافاتی وجود دارد، اما مسلم است که امام حسین (ع) سه پسر داشته است. و سه دختر از فرزندان حضرت می توان به علی اکبر (علیه السلام)، علی اسواز که محضر زیبای امام سجاد (علیه السلام) است، و علی اصغر (علیه السلام) و دخترانش فاطمه کبری، فاطمه صغری و فاطمه صغیرا اشاره کرد که سومین آنها حضرت رکیه است. m.n.).

آیت الله علم الهادی با بیان اینکه رقیه خاتون(س) هر کاری در کربلا انجام داد و روند اسارت طبق برنامه بود، خاطرنشان کرد: طبق قاعده هیچ دختر سه ساله ای سر بریده، سر بریده و سر بریده را نمی بیند. بدنی بی سر، اما ناامید نباشید، اما این رقیه خاتون (علیها السلام) بود که بعد از عاشورا در کنار جنازه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) ظاهر شد و حتی قبل از آن که از رنجش شکایت کند، ابتدا خطبه ای خواند که به گفته مقاتل «حتی مرگ همه صالحان و دشمنان» یعنی هر دوست و دشمنی پس از شنیدن این خطبه اشک می ریزد و زمانی که عمر سعد می خواهد این فرزند را از بدن پدرش جدا کند، متوجه می شود که حتی فرماندهان لشکر هر چه اشک ریختند، به ناچار نزد جمعی از اعراب رفت. بادیه نشینان حاضر در لشکر دستور دادند رقیه خاتون (سلام الله علیها) را از گودال قتل بیرون آورند.

سرانجام گفت: در ماجرای بنی مقاتل که هفته گذشته ذکر شد، همه حوادث برای رقیه خاتون (علیها السلام) پیش آمد تا سرانجام مصائب در خرابه شام ​​به اوج خود رسید و روح از بدن پاک حضرت رقیه خارج شد. درود خدا بر او) به آرامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید