اخبار جدید از کنار گذاشتن شرط سابقه کار برای اخذ حق فرزند

اخبار جدید از کنار گذاشتن شرط سابقه کار برای اخذ حق فرزند

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به حمایت شورای عالی کار از کارگران گفت: یکی از موضوعاتی که در شورای عالی کار مطرح شد این بود که کارگر متاهل در صورتی که سابقه کار نداشته باشد باید حق فرزند بگیرد.

; هادی ابویی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: یکی از حمایت های شورای عالی کار از کارگران این است که اگر امسال به هر دلیلی حقوق کارمندان افزایش یابد، طبق مصوبه شورای عالی کار. CT، حقوق کارگران نیز باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات جدید مطرح شده در شورای عالی کار، بحث کارگران دارای خانواده در رابطه با شادابی جمعیت بود، افزود: مقرر شد در حقوق مجردان و مجردان تفاوتی وجود نداشته باشد. کارگران متاهل در رابطه با داشتن خانواده

ابویی بیان کرد: یکی از مصوبات شورای عالی کار این بود که کارگری که برای اولین بار به کارگاه می رود، بر اساس قانون حمایت از جمعیت و خانواده جوانان، حتی اگر سابقه نداشته باشد، حق فرزند داده شود. در حالی که طبق قانون قبلی حداقل 720 روز خدمت برای این منظور لازم بود. آقای وزیر قول داد تا چند ماه آینده این موضوع را حل کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: با توجه به تعیین دستمزد 1402 در آخرین روز سال 1401، وزیر کار عنوان کرد که در اولین جلسه سال 1402 حق مسکن را برای تصویب به دولت ارائه خواهد کرد. به تصویب هیات وزیران می رسد. اما این مصوبه از ابتدای فروردین ماه قابل اجراست. تا زمان تصویب این مصوبه در هیات وزیران، اگر کسبه امسال کمتر از 900 هزار تومان پرداخت کنند، موظف به پرداخت مابه التفاوت از ابتدای امسال هستند./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید