اخبار جدید کمک هزینه/جزئیات اجرای طرح کالا برگ اعلام شد

اخبار جدید کمک هزینه/جزئیات اجرای طرح کالا برگ اعلام شد

علیرضا عسگریان دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در گفت و گوی رادیویی جزئیات جدیدی از پرداخت یارانه 1402 و کالابرگ الکترونیکی را ارائه کرد.

به گزارش تجارت نیوز، دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال کاهش یارانه پولی و تبدیل آن به یارانه غیر پولی گفت: یارانه قطعا کاهش نمی یابد و به قوت خود باقی می ماند. اما مقدار آن نیز افزایش نمی یابد. در واقع اعتباری که جدید است به یارانه ما بستگی دارد، یعنی دهک های اول تا سوم که الان برای هر نفر 400 هزار تومان یارانه دارند، یارانه خود را دارند و از این به بعد هم خواهند داشت. مبلغ یارانه دهک 4 تا 9 که 300 هزار تومان است لغو نمی شود.

علیرضا عسگریان امروز در گفت و گوی رادیویی گفت: هدف از یارانه ها پوشش سبد غذایی مردم و رساندن سلامت خانواده ها به صورت طبیعی بود. تغذیه سالم یعنی تامین کالری، ریزمغذی ها و پروتئین مناسب برای خانواده ها.

وی افزود: زمانی که ارز ترجیحی در سال 1401 لغو شد، باید مابه التفاوت سبد را پرداخت می کرد. پس از همه، تورم مناطق مختلف را پوشش می دهد، می تواند 150 مورد باشد. زمینه خرید تجهیزات و سایر نیازهای مختلف که در زندگی ما وجود دارد. این طرح مهمترین دقت را فقط روی سبد دارد. حالا چرا 11 عنصر وجود دارد، 11 عنصر مورد تایید گروه های علمی خصوصا انستیتو تغذیه ایران قرار گرفته است. این 11 عنصر باید در سفره خانواده متعادل شوند تا سلامت بین نسلی حفظ شود.

عسگریان درباره تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه کالابرگ نیز توضیح داد: آمار فعلی ممکن است به دلیل تعطیلات باشد، آمار گسترده نیست و امیدواریم در چند روز آینده مردم عزیز به ویژه در این یک دهه 8.5 میلیون نفر خواهند بود، یعنی. نامزدهای کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی با هم مرتبط هستند.

دیدگاهتان را بنویسید