اخبار مهم آموزشی برای دانش آموزان

اخبار مهم آموزشی برای دانش آموزان

روز جدید سفارش اینترنتی کتاب های درسی پایه های اول، هفتم و دهم که از 14 تیرماه آغاز شده است تا 20 شهریور ادامه دارد. همچنین از 21 تیرماه امکان تغییر ترتیب کتب درسی برای تمامی دانش آموزان وجود دارد که تا 10 شهریور ماه امکان پذیر است.

بر اساس جدول زمانی اعلام شده از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی 1402-1401 برای کلیه مقاطع تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و با توجه به به جدول تقویم زیر:اخبار مهم آموزشی برای دانش آموزان

بر این اساس ثبت نام کتب درسی دوره متوسطه اول به پایان رسید و تا 20 شهریورماه، سفارش اینترنتی کتب درسی دانش آموزان پایه های اول، هفتم و دهم که از یکشنبه 14 تیرماه آغاز شده بود، ادامه دارد.

همچنین در برخی موارد ممکن است دانش آموزی به دلایلی مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار کلاس، انتقال به کلاس بالاتر یا جابجایی به محل، بخواهد در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی دستور تغییر دهد. از مطالعه جهت تغییر سفارش قبلی خود می تواند پس از ثبت نام در آموزشگاه قرارگیری از تاریخ 21 تیرماه لغایت 10 شهریورماه اقدام نماید.

نحوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی

به طور کلی ثبت نام با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و به دو صورت انفرادی یا جمعی قابل انجام است. کتب درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، متوسطه دوم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، معارف اسلامی و کتب تکمیلی دوره اول متوسطه برای دانش‌آموزان با استعدادهای مشخص از طریق مدرسه محل تحصیل آنها توزیع می‌شود که نشان می‌دهد. به دستور دانشجو

دانش آموز یا والدین دانش آموز موظفند فقط مبلغ کتاب درسی معادل قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) را پرداخت کنند. لذا دریافت وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتب درسی، امکان کنترل ثبت سفارش کتب درسی توسط دانش آموزان از طریق سامانه وجود دارد. لذا درخواست نسخه چاپی سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.

مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مطالب آموزشی در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش انبوه کتب درسی دانش آموزان اقدام و از مراجعه دانش آموزان یا اولیای آنان به کافی نت خودداری کنند. بدیهی است در صورت تمایل دانش آموزان و اولیای آنها می توانند از طریق سامانه های اعلام شده اقدام به ثبت سفارش انفرادی نمایند.

ثبت نام انفرادی و گروهی چگونه انجام می شود؟

ثبت نام امسال از روش های منعطف سفارش کتاب درسی استفاده می کند. در این راستا مخاطبان می توانند به یکی از دو روش به صورت فردی یا گروهی کتاب های درسی را سفارش دهند.

والدین دانش آموزان می توانند با تماس با سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در قسمت سفارشات دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموزی، «نام کاربری» و شش رقم سمت راست شماره سریال روی کارت دانشجویی، «رمز ورود» به سامانه است.

در روش گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به قسمت سفارش گروهی سامانه کتب درسی مذکور مراجعه کرده و کتاب های درسی را به صورت جمعی سفارش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید