اخبار مهم آموزشی برای معلمان و دانش آموزان

اخبار مهم آموزشی برای معلمان و دانش آموزان

روز جدید : وزارت آموزش و پرورش بار دیگر بر فراهم بودن آزمون ها تاکید کرده است.

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور مردود شده اند از دوم دی ماه آغاز و تا 26 دی ماه ادامه دارد: بیش از 150 هزار دانش آموز شاغل هستند. در امتحانات نهایی شرکت کنید، مکان های اجرایی موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و تیم های بازرسی از محل اجرای احکام بازدید می کنند.

وی افزود: امتحانات پایه هفتم تا دوازدهم نیز به صورت حضوری برگزار می شود. برنامه امتحانات توسط مدیر مدرسه تعیین می شود و امتحانات باید تا پایان دی ماه برگزار شود.

ساکی با تاکید بر اینکه امتحانات دانش آموزان غیبت نمی کند، درباره دلایل شرکت در این آزمون ها گفت: معدل تحصیلی بستگی به نحوه عملکرد مدارس دارد و همه مدارس از اول آذرماه در آن حضور دارند، بنابراین امتحانات برای اولین بار در جایگاه آزمون قرار می گیرد. “پس از امتحان آموزش و پرورش مجوز شرکت در امتحانات پاره وقت را دریافت می کند؛ تا کنون هیچ مدرسه ای جرم انگاشته نشده است.

وی در خصوص امتحانات دوره ابتدایی بیان کرد: در دوره ابتدایی روش سنجش به صورت توصیفی است و از ابتدای سال معلمان با نظارت بر کارنامه، آزمون عملکرد و… اقدام به جمع آوری اطلاعات می کنند. .

ساکی در پایان گفت: نتایج امتحانات نوبت اول یک هفته بعد از دی ماه اعلام می شود

دیدگاهتان را بنویسید