اخبار مهم آموزشی برای مربیان و معلمان

اخبار مهم آموزشی برای مربیان و معلمان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 3500 معلم در مراحل استخدامی جدید منصوب می شوند و از اول مهر امسال وارد مدارس می شوند.

مجید زارعی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس در نشست معاونان توسعه، مدیریت و پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش شهرستان های فارس گفت: نتایج اولیه آزمون استخدامی معلمان اعلام می شود. به زودی اعلام می شود و مراحل مصاحبه از 15 تیرماه سال جاری آغاز می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه جذب نیروهای جدید روند جابجایی معلمان استان را تسهیل می کند، خاطرنشان کرد:

زارعی با بیان اینکه کار ساماندهی نیروی انسانی در فارس با رویکرد تکریم همکاران و محوریت خانواده انجام می شود، گفت: در نقل و انتقالات درون استانی سیاست حل مشکل معلمان و رعایت حقوق دانش آموزان است. نباید کلاسی را در ابتدای مهر بدون معلم رها کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش فارس از مصوبه تبدیل انتقال موقت به دائم در کلانشهر شیراز خبر داد و افزود: رایزنی هایی با تامین اجتماعی و در خصوص تقسیم بدهی آموزش و پرورش به حراست انجام شد. ما یک وعده اجتماعی مطلوب دریافت کرده ایم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس کمبود نیروی انسانی را مشکل در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل ظرفیت بازنشستگان، جدید است. استخدام، معلمان سرباز و غیره… ما سود خواهیم برد.

استخدام 743 معلم در آموزش و پرورش استان شیراز
به گفته معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی استان فارس، برای اول مهرماه امسال 743 معلم مقطع ابتدایی در شیراز جذب می شوند و هر 4 ناحیه شیراز را به میزان قابل قبولی پوشش خواهند داد.

محید زارعی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی استان فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحول نیروی انسانی شایستگی گزینش در انتخاب معلمان گفت: با توجه به الزامات مقام معظم رهبری. رهبر انقلاب و تکالیف سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی، تصمیمات جدید منابع انسانی اتخاذ شد.

وی به موضوع نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی فرهنگیان فارس اشاره کرد و اعلام کرد: دستورالعمل نقل و انتقالات برون استانی از 15 خردادماه به مناطق، بخش ها و شهرستان ها ابلاغ و ثبت نام از 19 خرداد آغاز شده است. سامانه Mymedu.ir تا 15 تیرماه ادامه دارد; نتایج 10 مرداد از طریق وزارتخانه اعلام خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی استان فارس با بیان اینکه واگذاری براساس توافق استان های مبدا و مقصد انجام می شود، به نقل و انتقالات درون استانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات درون استانی بر اساس در دستورالعمل و چارچوب وزارتخانه این کار را انجام خواهد داد و امروز به مناطق، مناطق و شهرستان ها اطلاع رسانی شد و تا 14 تیرماه مهلت ثبت نام وجود دارد.

وی ادامه داد: از امروز تا 14 تیرماه معلمانی که بیماران حاد و صعب العلاج دارند می توانند با مرکز آموزش منطقه مبدا تماس گرفته و مدارک خود را تحویل دهند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی فارس همچنین از 3 خرداد لغایت 24 تیرماه جاری نظارت و بررسی موارد نقل و انتقالات از سوی آموزش و پرورش مناطق مبدأ انجام می شود و گفت: از 25 تیرماه تا 9 تیرماه درخواست ها انجام می شود. در اداره کل رسیدگی می شود و در نهایت نتایج یکم مردادماه اعلام می شود و اعتراضات از تاریخ 1 تا 15 مرداد بررسی می شود.

وی با بیان اینکه در نقل و انتقالات امسال استثنایی وجود ندارد و با توجه به جوان بودن جمعیت به معلمانی که دارای سه فرزند زیر 12 سال هستند امتیاز داده می شود افزود: امسال با اقدامات بعدی جابجایی موقت همکارانی که سه سال است که در کلانشهر شیراز زندگی کرده اند و این سوال دائمی شد که 1793 معلم را درگیر خود کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی فارس ضمن بیان اینکه سیاست ما کمک به رفع نیازهای مدارس بوده است، به وضعیت ساماندهی نیروی کار در سال 1402 و تعداد کارکنان آموزش و پرورش در سال 1402 اشاره کرد. استان 61723 نفر اعلام شد.

زارعی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد همکاران بازنشسته به بیش از ۶۸۶۸ نفر برسد، افزود: تعداد انتصابات ماده ۲۸ به ۳۲۸۷ نفر افزایش یافته است. همچنین امسال 1220 فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان داریم.

وی ادامه داد: در عین حال 10 هزار و 300 نیروی انسانی کمبود داریم که با استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته، حق الزحمه آموزش کارمندان اختیاری، استفاده از دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان و استخدام 189 سرباز می توان این کمبود را در راستای سنوات گذشته برطرف کرد. معلمان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی فارس گفت: تصمیم داریم از ظرفیت ماده 103 قانون دولت ملی استفاده کنیم.

به گفته زارعی، از اول مهرماه امسال ۷۴۳ معلم ابتدایی در شیراز به کار گرفته می شوند و هر چهار منطقه شیراز را به میزان قابل قبولی تحت پوشش قرار می دهند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی فارس با بیان اینکه نگران کمبود نیروی انسانی هستیم اما با پیش بینی های انجام شده در سطح وزارتخانه در تلاش هستیم این مشکل را برطرف کنیم، گفت: ثبت نام معلمان و معلمان کارآموزان نیز از هفته آینده شروع خواهند شد. ما 1651 نفر را به عنوان معلم و کارآموز استخدام می کنیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزشی فارس با بیان اینکه فارس از مجموع 28 هزار سهمیه کشور دارای 1988 سهمیه جذب معلم است، از در دستور کار گزینی و شایستگی گزینی خبر داد و گفت: 60 درصد شایستگی گزینی. کار توسط مراکز ارزیابی انجام می شود اما ارزیابی تکمیلی سیستماتیک است.

دیدگاهتان را بنویسید